Kokku on alates 1995. aastast Baltikumis menetletud ligi 3 miljonit võlanõuet. Ettevõtte põhilisteks klientideks on finantsettevõtted, ärisid teenindavad ettevõtted, telekomiettevõtted, kommunaalteenuste osutajad ning avalik-õiguslikud organisatsioonid. 

Julianus Inkasso tegevjuhi Oliver Markvarti sõnul näitab miljardi usaldatud võla piiri ületamine ning jätkuv turuliidri positsioon inkassoturul seda, et ettevõte hoiab kindlalt Baltikumi klientide usaldust: „Meie klientide hulka kuuluvad paljud suurettevõtted nagu Telia, Elisa, Tele2, Swedbank, Eesti Energia, KredEx, G4S, Eesti Keskkonnateenused, Elektrum Tartu Ülikooli Kliinikum ja erinevad kommunaalteenuste pakkujad ning kuigi valdav osa nõuetest on mõnesaja või mõne tuhande euro suurused , siis oleme saanud töötada ka väga suurte nõuetega ning need kliendi jaoks positiivselt lahendada. Püsiv turuliidri positsioon näitab, et oleme võitnud Baltikumi turul nii eraklientide, avaliku sektori organisatsioonide kui eraettevõtjate usalduse.“ Julianus Inkasso on läbi tütarettevõtete esindatud kogu Baltikumis ja Poolas ning teostab sissenõudmisi koostööpartnerite abiga 180-s riigis üle maailma.

Tehisintellekt ja Bitcoinid

Markvarti sõnul on miljardi euro piir ületatud tänu ettevõtte kiirele kohanemisele muutuvas turuolukorras ning sellele, et pidevalt on tehtud investeeringuid inkassovaldkonna protsesside moderniseerimiseks. „Masinavärk, mis me Julianuses üles ehitanud oleme, on tipptasemel ja seda mitte ainult Baltikumi mõttes, vaid kogu Euroopas. Tähtis panus kogu meie menetlusprotsessis on lisaks menetlejatele tehisintellektil, mis muudab töö kiireks ja efektiivseks. Lisaks inkassoteenuste moderniseerimisele oleme loonud ettevõtete ja eraisikute taustainfot koondavad ettevõtted Taust.ee ja Accountscoring.com, mis aitavad meie klientidel krediidiotsuste tegemiseks vajalikku infot koguda ja analüüsida,“  täpsustab Markvart.

Kahekümne seitsme tegevusaasta ja miljardi sisse mahub palju erinevaid huvitavaid kaasuseid, mis on nõudnud kastist välja mõtlemist. Ühe näitena toob Markvart välja hiljutise juhtumi, kus avaliku sektori ettevõte rentis Singapuri firmale Bitcoiniga seotud teadusliku uurimuse tegemiseks doktorantidest tööjõudu. Kahjuks aga jäi tehtud töö eest tasu laekumata ning võlanõue jõudis Julianuse lauale. „Meil õnnestus Singapuri ettevõttega võla tasumise osas kokku leppida, aga nad olid nõus arveldama ainult krüptorahas (Bitcoin). Seega tekitasime endale kiiresti võimekuse selle vastuvõtuks, konverteerisime makse eurodeks ja meie klient sai oma nõude lahendatud,“ meenutab Markvart, kuidas tänu kiirele tegutsemisele kliendi raha kätte saadi. 

Võlglastega käib aktiivne töö

Inkassoäri on enda olemuselt emotsionaalne valdkond ning võlgade sissenõudmine nõuab võlamenetlejatelt eelkõige palju kannatlikkust ja järjekindlust. Markvarti sõnul peab oskuslik võlahaldur lisaks finantside tundmisele omama väga palju lisateadmisi, mõistma inimpsühholoogiat ning olema hea suhtleja. „Suhtlusesse teemal, et keegi on kellelegi võlgu või jätnud enda lubaduse täitmata, on konflikt juba eos sisse kirjutatud. See on oma olemuselt emotsionaalselt laetud faasis suhtlemine ja meie töötajad peavad suutma olukorra erapooletult ning professionaalselt lahendada.“ 

Julianus Inkasso OÜ on 1995. aastal loodud Eesti kapitalil põhinev inkassofirma on enam kui kahekümne seitsme tegevusaastaga tõusnud juhtivaks võlgade sissenõudmisteenuse pakkujaks Eestis ja kogu Baltikumis. Ettevõtte peamiseks tegevusvaldkonnaks on siseriiklik ja rahvusvaheline võlgade kohtuväline- ning kohtulik sissenõudmine. Julianus Inkasso kuulub Aktiva Finants OÜ gruppi, mis on tööandjaks üle 160-le inimesele. Gruppi kuuluvad Julianus Inkasso, Tarkpay, Taust.ee, Accountscoring, Viena Sąskaita jpt. Lisaks on grupil osalused kiiresti arenevates finantstehnoloogia ettevõtetes, sh Altero ning Avaus.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid