Muudatus mõjutab vaid Õhtulehe, Eesti Päevalehe, Postimehe ning Lõuna-Eesti Postimehe paberlehtede jaemüüki. Need on Eestis müüdavast ajakirjandusest ainsad esmaspäeval ilmuvad väljaanded.

„Arvestades tänaseid tööjõukulusid, kütusekulu ning mõju keskkonnale, ei ole esmaspäevane tarnepäev enam jätkusuutlik. See otsus ei tulnud meile kergelt, ent tuli leida majanduslikult parim lahendus, mis mõjutaks lehelugejat kõige vähem,“ selgitas Norra ettevõttele Reitan Convenience AS kuuluva Lehepunkti tegevjuht Kristo Heinmaa.

Statistika kohaselt müüakse just esmaspäeviti müügipunktides kõige vähem paberlehti. Erinevus teiste nädalapäevadega on suisa mitmekordne, kuid väljaannete müügipunktidesse viimiseks läbivad Lehepunkti autod ühtmoodi igal ööl 5000 kilomeetrit.

„Esmaspäevasest tarnepäevast loobumine tagab kvaliteetse teenuse jätkamise teistel päevadel ehk selle, et alates augustist jõuavad värsked paberväljaanded müügipunktidesse üle Eesti viiel hommikul nädalas,“ ütles Heinmaa.

Lehepunkti tegevjuhi sõnul ei puuduta tarnepäevade muutus Õhtulehe, Eesti Päevalehe, Postimehe ning Lõuna-Eesti Postimehe tellijaid, vaid ainult nende paberlehtede esmaspäevast kättesaadavust müügipunktidest.

Teiste riikide kogemuse näitel pole esmaspäevase ajakirjanduse tarnepäeva lõpetamine ka erakordne samm. „Pigem oli unikaalne ning erakordne luksus senine kuuel päeval nädalas toimunud tarne. Näiteks Lätis ja Leedus jõuavad paberlehed müügipunktidesse vaid neljal päeval nädalas,“ lisas Heinmaa. Rootsis, Norras ja Taanis on seevastu ajakirjanduse hulgimüük jagatud erinevate teenusepakkujate vahel, kes tagavad tarne erinevatel päevadel ja marsruutidel.

Ajakirjanduse müügipunkte on Eestis umbes 1400 ning kokku on Lehepunkti valikus üle tuhande väljaande üheksas erinevas keeles.