Ekspress Grupp kasvatas käivet ja kasumit, kuid näeb teisel poolaastal ees riske
(16)Ekspress Grupi käive ning kasum kerkisid nii kvartali kui poolaasta lõikes, kuid tulenevalt majanduskeskkonna nõrgenemisest on teisel poolaastal riskid suuremad, märgib ettevõte börsiteates.
Baltimaade juhtiva meediakontserni Ekspress Grupi müügitulu kasvas tänavu esimesel poolaastal ligi neljandiku võrra ehk 23% ja ettevõtte kasum suurenes mitmete sisendkulude tõusule vaatamata 12%. Teise kvartali müügitulu kasv oli samuti 23% ning koondkasum kerkis 1% 1,27 miljoni euroni.
Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu sõnul vastas kontserni II kvartali müügitulu ootustele. „Kontserni online reklaami müük näitas head kasvu, mis põhines nii kogu turu kasvul kui ka klientidele pakutud paindlikel digitaalsetel erilahendustel. Reklaamiostjad suunavad järjest suurema osa eelarvest online kanalitesse, mis avab Ekspress Grupi ettevõtete jaoks uusi võimalusi,“ selgitas Rüütsalu.
Digitaalsed tulud kasvasid 28% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja digitaalsete tulude osakaal moodustas juuni lõpus 76% kontserni kogukäibest.
Digitaalsete tellimuste hulk kasvas 2022. aasta juuni lõpuks 34% võrdluses eelmise aastaga ja ulatus 151 000 tellimuseni. Aastases võrdluses jätkas kontserni digitellimuste arv enda sõnul kiiret kasvu, kuid tänavu II kvartalis kasvutempo mõnevõrra aeglustus. Aeglustumine tuleneb grupi sõnul ühelt poolt ootuspäraselt asjaolust, et varasema perioodiga võrdlusbaas on järjest kõrgem, teisest küljest paneb üldine hindade tõus osasid tarbijaid regulaarseid kulutusi üle vaatama. Digitellimuste keskmised hinnad on aasta-aastalt samas märgatavalt tõusnud.
Rüütsalu lisas, et kuigi esimese poolaasta kasv oli tugev, on kontsern teadvustanud majanduskeskkonna nõrgenemisest tingitud kõrgemaid riske teisel poolaastal ning on valmis vajadusel kiirelt reageerima. „12% suurenenud puhaskasumi kasvu pidurdasid mõnevõrra tööjõu- ja teiste sisendkulude, eeskätt paberi-, energia ja teenuste hindade kasv,“ lisas Rüütsalu.
Ekspress Grupi digitaalsete tellimuste hulk kasvas 2022. aasta juuni lõpuks 34% võrdluses eelmise aastaga ja ulatus 151 000 tellimuseni.
Olulise arenguna sõlmis Ekspress Grupp tänavu mais Leedus lepingu uudisteagentuuri ELTA äritegevuse omandamiseks. Tehingu eesmärk on tugevdada ja moderniseerida saja-aastase kogemusega uudisteagentuur, pakkudes seeläbi kaasaegset ja objektiivset infoallikat nii Leedu meediale kui ka väliskanalitele ning tekitada Leedu uudiste tootmise turule konkurentsi.