Operaili juhatuse esimehe Raul Toomsalu sõnul on olukord raske, aga sellest välja tulemiseks pingutatakse. „Kontserni poolaasta kaubaveo maht Eestis ja Soomes kokku oli 4 miljonit tonni, mida on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 43% vähem. Põhiliselt on see seotud Venemaa väetiste ja Valgevene naftatoodete transiidi katkemisega, mille põhjustasid Ukraina sõjaga seoses kehtestatud sanktsioonid. Samas on rõõm näha, et multimodaalsete vedude maht TEU-des oli 43% kõrgem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Tegutseme selle nimel, et sanktsioneeritud mahtudele asendust leida ning muuta oma tegevust efektiivsemaks,“ rääkis Toomsalu.

Operaili vagunite rendiäri on aidanud raskes olukorras paremini toime tulla. Kontserni vagunite renditulud on olnud 2% kõrgemad võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Ettevõte tegutseb selle nimel, et hoida vagunid kõrge riskiga piirkondadest eemal.

Toomsalu kinnitusel puuduvad Operailil nii otseselt kui ka kaudselt Venemaa ja Valgevene kliendid ning kõik vagunid on renditud Euroopa ettevõtetele. Kõige enam vaguneid, ligikaudu 30 protsenti, on Eesti klientide kasutuses. Järgnevad ligi 30 protsendiga Leedu kliendid, 20 protsendiga Ukraina kliendid ja umbes 15 protsendiga Saksamaa kliendid.

Operaili vagunid töötavad lisaks Eestile veel Lätis, Leedus, Soomes, Ukrainas, Kasahstanis, Türkmenistanis, Usbekistanis, Tadžikistanis, Mongoolias ja Hiinas. Geograafia tõttu viibib osa vagunitest ajutiselt ka Venemaal, sest vaguneid kasutatakse rahvusvahelisteks vedudeks ühest riigist teise.

Vaadates lähitulevikku, avaldavad rakenduvad sanktsioonid kaubaveo mahtudele aasta teisel poolel veelgi rohkem mõju ning aasta lõppeb tõenäoliselt kahjumiga. „Suudame kindlasti osaliselt kaubaveo mahte taastada ja efektiivsemalt tegutseda ning koostöös Ukraina kolleegidega, Balti riikide ja Poolaga otsime võimalusi, kuidas anda oma panus vilja väljaveole Ukrainast,“ toob Toomsalu välja mõned võimalused, mida aasta teisel poolel realiseerida.