KUULA SAADET | E-lu diil: tarne muudab e-ostud kalliks? Uus teenus toob kaubad soodsalt koju
Maailm on meile kõigile valla ja kaubad liiguvad selles vabalt. Kuid vahel on ikka nii, et kuskilt kaugemast kohast vajalikku kraami tellides selgub e-poe kassas maksma asudes, et kuigi kaup on soodne, siis transport sööb kogu allahindluse. Nüüd aga on tulnud Leedust probleemile lahendus, täpsemalt on Eestisse jõudnud platvorm OstaEU. Uurimegi OstaEU platvormi Eesti esindajalt Liina Lõokeselt, millega täpsemalt on tegemist ja mida põnevat läbi uue platvormi osta saab.
„Nagu enamik asju maailmas sai ka OstaEU alguse ootamatust vajadusest. Nimelt õppis meie leedukast asutaja Thomas ühes Saksamaa ülikoolis ja tarbis kõiki neid e-poodide lahendusi, mida suur riik pakkus. Kolides pärast kooli aga tagasi kodukanti, avastas mees kiiresti, et kaugemale Euroopa nurka enamik e-poode oma kaupa ei saada või on transport üle mõistuse kallis. Nii saigi alguse logistikalahendusi pakkuva ettevõtte loomine,“ räägib Lõoke.
OstaEU ei ole ise e-pood, sellel pole pakkumisi ega kaubaladusid. OstaEU pakub aga võimalust tellida Euroopas asuvatest e-poodidest kaupu, märkides nende esmaseks saatmisaadressiks mõne OstaEU vahelao Euroopas. Nii saab kaupu tellida kõikidest Euroopa riikidest, lisaks saab alati palju soodsama transpordihinna.
„Kui räägime näiteks Saksamaast, siis paljudele kaupadele on riigisisene tarne tasuta. Klient peab siis maksma vaid transpordi eest meie vahelaost enda kodusesse postiautomaati või kui on tellitud kullerteenus, siis otse koduuksele. Enamasti jäävad väikepakkide tarnehinnad 8 ja 10 euro vahele, suuremate pakkide puhul soovitan enne tellimist kasutada meie kodulehel olevat kalkulaatorit, mis arvutab väga täpse hinna igale ostule,“ selgitab Lõoke.
Miks aga osta kaupu mujalt Euroopast? Vastuseid on sellele mitu: esiteks suudavad suurte riikide kaubamajad teha sooduspakkumisi, mis Eestis pole võimalik. Teiseks tuleb uus kaup suurtel ja koduturgudel välja varem, kolmandaks on nii võimalik osta kvaliteetsemat kaupa soodsamalt. Lõoke lisab, et e-poest ostmisel on palju vähem ka juhuslikke, emotsioonidest tingitud oste.
„Inimesed ostavad kindlaid asju, kalkuleerivad hindu, võrdlevad neid ja ei osta lihtsalt kraami kokku. Seda näitab nii statistika kui ka ostude suurused. Ostetakse vajalikke asju, neid, mida meil pole saada või mille hind meil on ebamõistlik,“ lisab esindaja.
Vaata lähemalt: www.ostaeu.ee
Saates rääkis uuest kaupade tellimise logistikateenusest OstaEU selle Eesti esindaja Liina Lõoke. Saadet juhtis ajakirjanik Martin Hanson.
Kuula saate „E-lu diil“ uut salvestust siit: