Sellest 406 000 eurot moodustas Punktide platvormi vahendusteenuse brutosumma, mis võrreldes 2021. a II kvartaliga kasvas 16% (2021. a II kvartali vahendusteenuse brutosumma oli 350 000 eurot).

Lisaks tõusis II kvartalis HVK Business OÜ hulgimüük 40% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. 2021. aasta II kvartali hulgimüük oli 155 000 eurot ja 2022. aasta II kvartali hulgimüük oli 217 000 eurot.

„Teine kvartal möödus positiivselt, aprillis saavutasime Punktide kõigi aegade suurima kuumüügi, ületades ka tavapäraselt kõrget detsembrikuud. Kuigi müügid Punktide platvormi keelte lõikes varieeruvad, on üldine trend Punktide platvormil hea ning tõusvas joones. Selle saavutamiseks rakendasime erinevaid pakkumisi ning testisime lähenemisviise uutele klientidele. Juuni lõpus valmisid lõplikult ka Punktide leedukeelse domeeni tõlked, millest tulenevalt alustasime Leedu turul eesmärkide elluviimisega. Laiendasime märkimisväärselt ka Punktide tootevalikut, keskendudes toodete seas peamiselt erinevate regioonide toodetele, mis aitavad tuua müüke erinevatest riikidest üle maailma. Teises kvartalis parandasime oluliselt olemasoleva süsteemi kiirust, lisaks saime jõulisemalt käima ka uue veebisüsteemi arenduse,“ kommenteeris Punktide juhatuse liige Hannes Niid.

Vahendusteenus hõlmab videomängude, Nintendo, PlayStationi, Xboxi jne digitaalsete koodide veebipõhist müüki Punktide gruppi kuuluva Gamekeys OÜ poolt hallatava Punktide müügiplatvormi kaudu nii Eestis kui ka välisriikides. Brutosummaks on klientidelt saadud raha läbi Punktide platvormi, nimetatud ka kui müük.

Käive turupõhiselt

Eesti domeeni (Punktid.ee) vahendusteenuse brutosumma kahanes 2022. aasta teises kvartalis keskmiselt 16% võrreldes sama perioodiga 2021. aastal. Ettevõte ei teinud oma tegevuses suuri muudatusi ning jätkas turul positsioneerimist samas mahus, mis varasemalt, kuid Eestit tabanud kõrge inflatsioon on sundinud inimesi muutma ka oma tarbimisharjumusi, millest tulenevalt tabas kohalikul turul meid ka kerge langus, selgitas ettevõte oma börsiteates.

Läti domeeni (Punktid.lv) osutatud vahendusteenuse brutosumma kasv võrreldes eelmise aasta sama perioodiga oli 15%. „Oleme seal turul saavutanud stabiilse positsiooni ning rakendame enda testitud meetodeid ka kasvu hoidmisel.“

Punktide rahvusvahelise inglise keelse domeeni (Punktid.com) kaudu on vahendusteenus kasvanud orgaaniliselt, keskmiselt 96% käesoleva aasta teises kvartalis, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Suurim kasv toimus aprillis, kus kasv oli 980% võrreldes 2021. a aprilliga.

Venekeelse domeeni (Punktid.ru, mis on suunatud suuremas osas Balti riikide klientidele) vahendusteenuse brutosumma langes 2022. aasta teises kvartalis keskmiselt 54% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Ettevõtte sõnul tuleneb langus peamiselt asjaolust, et II kvartalis lõpetasid suur osa mängusektori müüjatest oma tegevuse vene turul, jättes vene tooteid kasutavad kliendid teenuseta. „Sellel põhjusel kahanes ka meie venekeelse klientuuri ühe lemmiktoote, PlayStation Venemaa regiooni kaartide müük, mis mõjutas Punktid.ru müügitulemust. Mitmed Balti riikides elavad vene toodete kasutajad on hakanud mõne muu regiooni kasutajaks, mis aitab hoida stabiilset käivet.“

Leedukeelse domeeni (Punktid.lt) aktiivse turundusega alustati alles juunis, mistõttu olid eelnevad tulemused vaid orgaanilised.

Soomekeelne domeen (Punktid.fi) on sel aastal kasvanud väga tugevalt just orgaaniliselt, teatas ettevõte. „Alates juunikuust hakkasime antud turgu ka konkreetsema turundusplaaniga toetama. Suurim kasv toimus aprillis, kus kasv oli 12 400% võrreldes 2021. a aprilliga.“

2022. teises kvartalis esitati tellimusi Punktide veebipõhises müügikeskkonnas kokku 10 949, millest 3950 aprillis, 3346 mais ning 3653 juunis. Uusi kliente lisandus samal perioodil kokku 2160 – aprillis 846, mais 709 ning juunis 605.

Punktid Technologies AS on Eestis asutatud ja tegutsev valdusettevõtja, mille tütarühinguteks on Gamekeys OÜ ja HVK Business OÜ. Punktide grupp omab ja arendab Eesti suurimat videomängude, Nintendo, PlayStationi ja Xboxi digitaalsete koodide veebipõhist müügikeskkonda.