„Kui e-kauplejad töötavad e-kaubanduse hiiglastega nagu Amazon või Poola Allegro, siis tavaliselt ei saa nad hoida kõiki oma müüdavaid tooteid nende ladudes. E-fulfillment’i lattu hoiustatud kaup asub juba sihtriigis, mis tagab kiire tarne ja hoiab kokku laotranspordi kuludelt. Näiteks kauba müümisel Allegro platvormil saavad Balti e-kaupmehed kasutada meie üksust Poolas,“ ütles Venipaki tegevjuht Justas Šablinskas.

E-fulfillment’i puhul saavad kliendid oma e-poe integreerida laohaldussüsteemiga ja näha laoseisu. Kohapeal genereeritakse saadetiste kleebised ja tehakse muud toimingud, nii et e-poe esindajad saavad teha vajalikke muudatusi või lihtsalt jälgida oma kauba liikumist kontorist lahkumata.

Venipaki sõnul kasvab Leedus ladustamise- ja pakendamisteenuse vajadus igal aastal umbes 40–50 protsenti. Kui 2020. aastal moodustas selliste välismaale adresseeritud saadetiste arv vaid 2 protsenti kogu pakivoost, siis 2021. aastal see näitaja veidi kasvas, 3,3 protsendini.

„Oleme märganud, et Baltimaadest välismaale suunduvate saadetiste arv kasvab, kuid potentsiaal on endiselt tohutu. Eriti arvestades seda, et ülejäänud Euroopa tarbijad ostavad internetist sagedamini kui Balti riikide elanikud,“ ütles Šablinskas.

Rahvusvahelise e-kaubanduse uuringufirma Grand View Researchi andmetel kasvab ülemaailmne e-fulfillment’i turg kuni 2030. aastani 9,5 protsenti aastas.

Kui e-kaubanduse ettevõtete kasv jõuab tasemele, kus nende töötajatel tekivad raskused pakkide efektiivselt sorteerimisel, pakkimisel ja väljasaatmisel ning samal ajal proovib ettevõte suunata oma ressursse äriarendusse, klienditeeninduse ja turunduse kvaliteedi parandamisse, pöörduvad need ettevõtted e-fulfillment’i teenuse osutajate poole. Antud juhul hoiab teenusepakkuja osa ettevõtte kaubast oma ladudes ning hoolitseb nende väljavalimise, kliendile saatmise ning arvepidamise eest.