Vastutustundlikkus on tulevikus iga ettevõtte loomulik osa
Üha enam ettevõtteid peab oluliseks vastutustundlikku käitumist ja rohelist mõttelaadi. Nii ka Eesti Töötukassa. Näiteks liigutakse rohkem paberimaailmast digitaalsetesse kanalitesse ja vähendatakse kontoripindu. Kuid lisaks nendele sammudele on tehtud ja plaanis muudki. Töötukassa personali peaspetsialist Evelin Ausmees räägib, et töötukassa jaoks on vastutustundlikkus igati loogiline teema, sest ettevõtte põhitegevus on väga suure kaaluga kogu Eesti majanduse ja ühiskonna vaates.
Väikesed sammud viivad muutusteni
Töötukassa klienditeenused on läinud e-kanalitesse, mis tähendab seda, et klient ei pea sõidukit kasutama. Tundub väike asi, aga kui arvestada, et töötukassas on aasta jooksul üle 100 000 kliendi, siis on kokkuhoid muljet avaldav. Ausmees toob välja koroonaajal saadud õppetunni. „Näiteks hiljutine kaugtöö tegemine ja kodukontorisse minek on väga hea tõuge, et vaadata üle, kas meil tegelikult on neid kontoripindu nii palju vaja.“
Viimase aasta jooksul on oluliselt suurenenud ka heategevusprojektides osalemine ja algatati erinevaid keskkonnaprojekte. „Hästi tore koostöö oli töötukassal möödunud aastal Uuskasutuskeskusega, kes tõi kontori juurde suure kasti, kuhu inimesed said oma asju ära tuua. „Kast sai ikka mitu korda täis, see oli väga meeldiv üllatus!“ räägib Ausmees.
Heategevus teeb head ka tegijale
Heategevusprojekte on töötukassas muidugi toimunud ka enne koroonat ja Ukraina sündmusi. Näiteks on kenaks kombeks saanud toetada toidu ja muu tarvilikuga loomade varjupaiku.
Vahvaid viise heategevusega tegelemiseks on aga veel. Igas organisatsioonis on üks laoruum, kus hoitakse asju, mis pole enam vajalikud. Vanad reklaamplakatid, fotoseinad, reklaamlipud jne. Ka töötukassas on selline ruum, kuid möödunud aasta lõpul otsustati, et midagi tuleb nende seisma jäänud esemetega ette võtta. Nii küpseski mõte töödelda vanad fotoseinad ja reklaamlipud natuke ümber ja teha neist poekotid. „Leidsin meie 1000 töötaja seast 10 õmblejat, kes tegid ise 48 ägedat omadisainitud poekotti, mille müüsime oksjonil oma töötajatele ja kogu tulu suunasime heategevusse,“ meenutab peaspetsialist.
Ette on tulnud vajadusel ka oma töötajate toetamist. Kui kellelgi on olnud traagiline sündmus, nagu tulekahju või raske haigus, ja ta vajab abi, siis tehakse üleskutse kogu organisatsioonile. Need üleskutsed tulevad inimeste südamest ja proovitakse alati ühiste jõududega ellu viia.