62,5% Eesti elanikest oli poe avamisest kuulnud ning 29% elanikest plaanib lähima paari kuu jooksul poodi külastada.

37,5% elanikest ei plaani lähiajal IKEA poodi minna ning 33,5% ei ole veel otsustanud.

Teistest enam mõtlevad poodi uudistama minna tallinlased (44,3%), muust rahvusest elanikud (44%) ning lastega pered (40,4%).

Kantar Emori uuringueksperdi Anna Karolini sõnul tõmbavad inimesi IKEA poodi soodsad hinnad ja suur kaubavalik. „Andmetest näeme, et poodi soovivad enam minna 35–49-aastased inimesed ning lastega pered. Paljud mainivad põhjusena head hinna ja kvaliteedi suhet ning põhjamaist disaini. Seetõttu tunnevad ka üle keskmise sissetulekuga leibkonnad poe külastamise vastu huvi,“ kommenteeris Karolin. Samuti on inimesed lihtsalt uudishimulikud – IKEAst ollakse mööblit tellinud, aga paljud pole varem IKEA kujundatud poes käinud. „Paar vastajat mainis külastamispõhjusena ka kuulsaid lihapalle ning mõni võrdles loomaaiaga – aeg-ajalt tuleb ikka läbi käia,“ muigas Karolin.

Samas on palju inimesi, kes praegu poodi minna ei plaani. „IKEA pood tõmbab praegu rohkem Põhja- ja Kesk-Eesti elanikke, teistele jääb ta asukoha mõttes kaugeks. Uurisime ka sisustuspoodide tuntust ning selgus, et Eesti elanike jaoks on kõige tuntum sisustuspood hoopis Jysk. Paljud põhjendasid IKEA mittekülastamist ka vajaduse puudumisega – sobiv mööbel ja sisekujundus on juba olemas,“ selgitas Karolin.

IKEA külastamist ja sisustuspoodide tuntust kaardistav veebiuuring toimus 11.–17. augustini ja selles osales 1142 Eesti elanikku vanuses 15–84 eluaastat.