Kas Eesti brändidel on TikTokist kasu? ABSOLUUTSELT! Loe, miks ka sina peaksid kohe TikToki sisu looma asuma

Rohkem kui 1 miljard kasutajat! 2021. aasta enim allalaaditud äpp maailmas, kus keskmine kasutaja veedab 89 minutit päevas! Kas sina tead, mis platvorm saab selliste numbritega uhkustada?
Kes pakkus TikToki, pakkus õigesti. Aga kui arvad siiamaani, et TikTok on lihtsalt naeruväärsete lühivideote äpp, mida kasutavad 10-aastased, siis oled paljust ilma jäänud. Tegelikult on TikTok üks ääretult võimas sotsiaalmeediaplatvorm, millelt leiab nii lõbusat ajaviidet kui ka tõsisemaid teemasid.
Lühikese ajaga on TikTokist välja kasvanud suurepärane turunduskanal. Näiteks suutis TikTok kasutajate loodud sisu abil muuta lühikese ajaga viraalseks Kate Bushi laulu „Running Up That Hill“, panna müügirekordeid püstitama Clinique’i 1971. aastal (!) ilmavalgust näinud klassikalise huulepulga Black Honey ja tekitada miljonites täiskasvanutes üle maailma soovi järsku igapäevaselt hüppenööriga trikitamist õppima hakata. Praegu ei ole see enam kindlasti laste äpp, vaid täieõiguslik sotsiaalmeediakanal. Seda saan kinnitada ausalt ja oma kogemuse põhjal.
Raske on leida brändi, millel ei ole sotsiaalmeediakanalit – Instagram või Facebook on enamikul brändidel olemas. Väiksemad firmad on paindlikumad. Suurte ja n-ö tõsiste brändidega on teine lugu. Neil on võimas turundusosakond suure eelarvega ja tegevusi planeeritakse ette kuid, kui mitte aastaid. Kui sul on aga väike ettevõte, mis on orienteeritud internetiostudele, võivad sotsiaalmeedia ja TikTok olla väga head turunduskanalid. Mis veelgi parem – kui need õigesti tööle panna, toob sisusse investeeritud eelarve kasu aastaid.

Võimas turundustööriist
TikToki enda statistika kohaselt on 39% kasutajatest öelnud, et nad avastasid sealt toote või kaubamärgi, mille olemasolust nad varem midagi ei teadnud. 2022. aasta jaanuaris oli platvormil mikromõjutajate kaasamismäär (reach) hämmastav 17,96%. Võrdluseks, Instagramis on see 3,86% ja YouTube’is 1,63%. Suurte mõjutajate kaasamismäär TikTokis on 4,96%, Instagramis 1,21% ning YouTube’is 0,37%. Palju numbreid, aga mida see kõik tähendab? Seda, et TikToki investeeritud eelarve ja reklaamid on tulemuslikumad, saavad parema nähtavuse, sihtgrupp on aktiivsem ning kaasatum.
Aga kuidas on lugu Eestiga? Siingi näitab TikTok tugevaid kasvunumbreid. Minu enda bränd Smmart Avocado arenes just tänu sellele platvormile. Tegelen sotsiaalmeediaturundusega juba aastaid ja näen, kuidas Eesti firmad liituvad aktiivselt TikTokiga. Minu klientide seas on ilusalongid, restoranid, õlletehas ja isegi kindlustusfirma. Oleme teinud klientidega koostöös videosid, mis on saanud 15–60 tuhat vaatamist, ning loonud rohkelt uusi ärivõimalusi ja partnerlussuhteid. Pole sugugi paha meie väikese Eesti kohta, eks? Minu isiklik rekord on 634 tuhat vaatamist.
Kuna nii Instagram kui ka Facebook on hea orgaanilise leviku teinud järjest keerulisemaks, siis TikTok on kanal, kus on võimalik esimesed tuhanded jälgijat saada täitsa tasuta. Ja üks huvitav nüanss, mis teeb TikToki eriliseks – sul võib küll olla vaid kümme jälgijat, kuid sinu postitatud video võib saada tuhandeid või sadu tuhandeid vaatamisi ning luua üleöö mõne viraalse trendi.
Ole julge ja loov
Aga mida on vaja, et TikTokis alustada? Pealehakkamist ja mobiili või muud vahendit, millega videosisu looma hakata. Ole loov ja ära karda olla naljakas, haavatav, asjalik.
Vaata kontosid @microsoft365, @apple või @bancodobrasil: nad tantsivad julgelt, eksperimenteerivad ja isegi lollitavad oma videotes. Tõsised teemad ei pea alati igavad olema. Mida meie saame siit õppida? Seda, et tuleb mõelda teistmoodi ehk think outside of the box, st välju raamidest – see on efektiivne, huvitav ja tasuta. Boonusena võib juhtuda, et õhtul postitad video ja hommikul ootab su väikeses e-poes mitusada tellimust täitmist (päriselt, seda juhtub üllatavalt tihti).