Surugaasi (CNG) jätkuv kallinemine sundis Rakvere linnavalitsust üle vaatama kehtivat linnaliinikorraldust ja vähendama liinimahte alates 1. septembrist kuni käesoleva aasta lõpuni. Rakvere linnaliine teenindavad selle aasta algusest AS Hansabussi keskkonnasõbralikud gaasibussid.

„Täna seisame silmitsi probleemiga, kus CNG hind on erakordselt kõrge ja meie prognoosid näitavad, et hinna kasvutrend jätkub. Sellest johtuvalt tuleb adekvaatselt reageerida – ehk et senises liinimahus ei ole võimalik linnatransporti enam doteerida,“ tõdes Rakvere abilinnapea Kert Karus.

„CNG-gaasi hind hakkas tõusma juba eelmise aasta neljandas kvartalis, kuid käesoleva aasta jooksul on kasv märkimisväärselt kiirenenud ja alates koostöölepingu sõlmimisest on hind tõusnud ligi 400%. Kui veel selle aasta jaanuaris tuli CNG kilogrammi eest maksta 1,86 eurot, siis nüüd tuleb sama koguse eest välja käia juba 3,45 eurot ning hinnatõusu peatumist ei paista. Otsime koostöös Rakvere linnaga lahendusi,“ nentis Hansabussi juhatuse esimees Indrek Halliste.

Senise tunnise intervalli asemel hakkavad alates septembrist enamustel liinidel väljumiste vahed olema kaks tundi (välja arvatud hommikustel ja õhtustel aegadel). Suletakse senise ühe väljumisega alamliinid nr 3A ja 4A, kuid muudeti varasemaks teiste liinide hommikusi väljumisi, et lapsed tundide alguseks kooli jõuaks.

Alates 1. septembrist suletakse ka liin nr 4. Kert Karuse sõnul oli nr 4 raudteejaama teenindav ujuva graafikuga liin, mis sõltus reisirongide peatumistest Rakveres. „Kui tuleb kärpeid teha, peame lähtuma ikkagi sellest, milliseid liine ja väljumisi reisijad eelkõige kasutavad ja millised on vähem koormatud. Need on kaalutletud otsused, kuidas maksumaksjate raha kõige otstarbekamalt ja mõistlikumalt kasutada. Muidugi mõjutavad need reisijaid, kuid meie soov oli ikkagi säilitada põhilisi liine ja väljumisi,“ märkis ta.

Piletihindu tõsta hetkel plaanis ei ole. „Eesmärk on, et inimesed kasutaksid võimalikult palju keskkonnasäästlikku ühistransporti,“ märkis Karus.

Rakvere linnapea Triin Vareki sõnul on oluline, et inimesed jõuaksid hommikul tööle ja lapsed kooli ning õhtul koju. „Olukord on kriitiline, kuid oluline on leida mõistlikud lahendused. Nii linn kui Hansabuss on huvitatud hea koostöö jätkamisest ja jätkame läbirääkimisi teemal, mis saab 1. jaanuarist 2023.“

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena