Teada on, et suurt rolli mängivad selles kontori sisustus, sealne valgus ja temperatuur. Kuid peale nende on ka teisi asjaolusid, mida saame ise otseselt mõjutada. Enesetunde parandamiseks piisab tihti vaid mõnest uuest harjumusest või muudatusest igapäevases rutiinis. Kontorite ja kodude sisustaja ELKE Mööbel jagab seitset lihtsat nippi, mis aitavad töökeskkonda enda jaoks paremaks muuta.

Terve päeva kontoritoolis veetmine ei ole enam ammu moes

Seda on küll korduvalt mainitud, kuid tasub ikka üle korrata, et istuv eluviis ei ole kõige parem valik. Kuna istumistunde koguneb märkamatult rohkem, kui neid vaja oleks, proovi iga natukese aja tagant leida võimalus toolilt püsti tõusmiseks. Hea mõte on võtta kasutusele kõrgusesse reguleeritav töölaud, teha kõik oma telefonikõned seistes ja kolleegile kirjutamise asemel minna tema laua juurde.

ELKE Mööbli kõrgusesse reguleeritava töölaua Move taga saab tööd teha nii istudes kui ka püstises asendis. Tootja: ELKE Mööbel (foto: Märt Lillesiim)

Koosolekud kõrgete laudade taga

Seistes läbi viidud koosolekud tõepoolest toimivad. Kui veeta koos meeskonnaga hommikul paar minutit tööpäeva planeerides, saab paremini ülesandeid prioritiseerida. Tehes vestluseid püsti kõrge laua taga, aitab see hoida närvisüsteemi aktiivsena ja osalejad on rohkem keskendunud. Liikumine ja organiseeritus on stressi vastu võitlemise võtmeelemendid.

Õpi alati midagi uut

Endale pidevalt uute väljakutsete esitamine hoiab vaimu värskena ja aitab ka teadmisi laiendada. Uus paradigma tööelus on viinud suurema paindlikkuseni – töötajad, kes kohanevad muudatustega paremini, on ka oma karjääri edendamisel edukamad.

Suhtle kolleegidega, et end tööst korraks välja lülitada

Suhtlemine kolleegidega on ülimalt oluline, et tööst korraks välja lülituda – väike paus ja spontaanne jutuajamine võivad üllatavalt palju produktiivsusele kaasa aidata. On tõestatud, et 80% olulistest otsustest ja meeskonnavahelisest koostööst leiavad aset justnimelt mitteametlikel koosolemistel.

Ära ole kogu aeg saadaval

E-kirjad, sotsmeedia, grupivestlused – meil kõigil on palju keskkondi, kus oleme pidevalt online’is ja saadaval. Nii on peaaegu võimatu end välja lülitada. Need segajad ei aita meil anda endast parimat ning mõjutavad meie efektiivsust ja tõstavad stressitaset. Kõikidest suhtluskanalitest aeg-ajalt väljalülitumine suurendab meie heaolu.

Muuda liikumine oma igapäevaseks rutiiniks

Füüsilise liikumise kasulikkus on ammu teada – see parandab tuju, produktiivsust ja üleüldist heaolu. Kuigi aega liigutamiseks ei ole alati nii lihtne võtta, tasuks selleks ära kasutada kõik võimalused: mine tööle ja koju jala, eelista liftile treppi, tee pauside ajal kontorivõimlemist ning venitusharjutusi.

Adopteeri endale kontoris taim ja muuda selle eest hoolitsemine igapäevaseks liikumisvõimaluseks. Fotol sarja Plant Pot lillepotid, tootja: HAY

Vähenda kohvijoomist

Kohv on kontorielu lahutamatu osa – see on lihtsamaid viise enda ergutamiseks ja põhjuseks, et võtta väike paus. Tõsiasi on aga see, et kui kasutad „kohvipausi“ pigem tervislike mahlade joomiseks ning puuviljade, pähklite ja teiste kehale ning vaimule kasulike palade söömiseks, märkad peagi füüsilise ja emotsionaalse heaolu paranemist.

Tervislikud joogid mõjuvad sarnaselt kohviga ergutavalt. Fotol Harvey sarja klaasid, tootja: Aida

Kõik need väikesed muudatused võivad kokkuvõttes kaasa tuua suuri positiivseid mõjutusi meie igapäevases tööelus. Tasub aga meeles pidada, et need tegevused muutuvad harjumuseks siis, kui neid esialgu vähemalt 21 päeva järjest praktikas rakendada.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid