Ostlemine hakkas pihta juba öötundidel

Juba kell neli öösel osteti sama aktiivselt nagu tavapäevade tipphetkedel. Tavapärasest vilkam ostutegevus jätkus päev läbi kuni kella kümneni õhtul. Kõige rohkem e-poe ostusid tehti eile ajavahemikus 18-20. Teine tippaeg oli hommikul vahemikus 7-8.

„Tehingute statistikast näeme, et juba enne tööpäeva algust tegid paljud inimesed oma esimesed ostud,“ selgitas Montonio tegevjuht Markus Lember inimeste ostukäitumist. „Päeval tehti uurimistööd, et milliseid tooteid millise hinnaga e-poodides müüakse ja õhtul vormistati leiud ostudeks. Enim läksid kaubaks just riided, ilutooted ja tehnika.“

Ostude tegemiseks kasutati üsna võrdselt telefoni ja arvutit: 52% ostudest tehti arvutis, 48% telefonis. „See on väga oluline sõnum e-poodidele: ostukogemus peab ka mobiiliekraanil suurepärane olema,“ lisas Lember. Keskmise ostukorvi suurus võrreldes jäi võrreldes 9. mail toimunud E-smaspäevaga pea samale tasemele.

Soodustuse suurus on oluline

E-kaubanduse Liidu juht Tõnu Väädi sõnul sõltub müügiedu suuresti just kampaania soodustuse suurusest. „E-smaspäeval teevad väga tugeva tulemuse veebipoed, kes pakuvad oma kaubavalikut vähemalt 30% võrra soodsamalt,“ kommenteeris Väät. „Tore oli näha, et paljud müüjad pakkusid eilsel ostupühal kogu kauba lõikes vähemalt 20% suurust soodustust, kuid on ka üksjagu allahindlusi 30-40% või veel rohkem.“