Fantastilise potentsiaaliga hambakliinik
„Raske öelda, millega me hambaravis ei tegele. Meie majja on eriti viimase kolme aasta jooksul palju häid spetsialiste juurde tulnud ning oleme oma kvaliteetseid ravivõimalusi ja tehnoloogiat oluliselt laiendanud,“ võtab Tallinna Hambakliiniku juht Maksim Volkov kliiniku haarde kokku. Põhjuseid rahulolemiseks on nii üle kahesajal kliiniku töötajal kui ka ligi kolmel tuhandel iganädalasel patsiendil rohkesti.
Maksim Volkovi sõnul on väärika ajalooga Tallinna Hambakliinik jõudnud praeguseks sinnamaale, kus pakutakse sisuliselt kõiki hambaraviga seonduvaid teenuseid ja kus kasutuses olev tipptasemel tehnoloogia ning töötajate heaolu väärtustavad võimalused on saavutanud kadestamisväärse taseme. Laia kompetentsiga arstide ja õdede kasutuses on kaasaegseimad ja mugavaimad töövahendid. Sihtasutusena ei kasuta Tallinna Hambakliinik maksumaksjate raha, küll aga investeerib oma teenitud tulusid lisaks töötajate ja patsientide heaolule ka ühiskonna laiema kasu nimel – mitmed linna sotsiaalprojektid ning juba viimased kaks aastat planeeritud ja hoogsalt töös olnud futuristlikuna tunduv hambaravibuss.
Rahulolevad töötajad = rahulolevad patsiendid
Volkovi sõnul ei saaks hambakliinikul olla rahulolevaid ja ilusa naeratusega patsiente ilma rahulolevate ja motiveeritud töötajateta. Seetõttu pannakse püsivalt suurt rõhku sellele, et Tallinna Hambakliinik oleks iga töötaja jaoks atraktiivne ning seda registratuuripersonalist kuni näo- ja lõualuukirurgini välja.
„Meil on korralikud palgad, tervisepoliis ja motivatsioonipakett, samuti päris palju võimalusi arenemiseks ja koolituseks. Koolituseelarve on meil suur, seega kui me näeme, et arst tahab oma kompetentsi laiendada ja midagi juurde õppida, siis me soodustame seda. See loob lõppkokkuvõttes väärtusi juurde ning moodustab tugeva vundamendi,“ sõnab Volkov ja lisab, et tänu sellele ongi õnnestunud aastate jooksul palju häid spetsialiste välja õpetada. Veel rõhutab ta, et Tallinna Hambakliiniku laenukoormus on täpselt null eurot ja töötajatel ei olnud vaja palga laekumise pärast muretseta ka koroonapandeemia alguses, kui kliinik vaid valverežiimil töötas. Töötajate täiendkoolitused toimuvad üle maailma, lisaks Eestile ka Saksamaal, Portugalis, Brasiilias, Austraalias, Prantsusmaal ja mujal. Kuna hambaravi areneb suure kiirusega, on uued oskused alati tihedalt seotud tehnoloogiaga ja kompetentsus tagab ühtlasi kliiniku hea maine.
Fantastiline potentsiaal
Tallinna Hambakliinikus on antud arstidele vabadus otsustada muu hulgas oma töökoormuse üle, seega võib arst soovi korral oma tavapärast graafikut suurendada ja seeläbi patsiente lühema järjekorraga rõõmustada.
„Tallinna Hambakliiniku potentsiaal on fantastiline. Sellel on kaasaegne nägu ja maine, mis mängib igas mõttes rolli selle osas, kes majja sisse astub – olgu see töötaja või patsient. Oleme viimase nelja aasta jooksul investeerinud miljoneid eurosid aparatuuri, materjalidesse ja kabinettidesse, et kõik protsessis kasutatav oleks parimal tasemel. Kogu meie kliiniku protsessid on digitaliseeritud,“ ütleb Volkov.
Tallinna Hambakliinik on kindel tööandja, kus töötajate huvid on tagatud ja laekuva palga pärast ei pea muretsema ka siis, kui ühiskondlikud olud on keerulisemad. Peagi avatav filiaal Lasnamäe tõmbekeskuses Mustakivis laiendab huviliste karjäärivõimalusi veelgi.
Klienditeenindus kui eesliin
Tallinna Hambakliiniku kliendikeskuse juht Velgi Jaansalu rõhutab, et kuna patsiendid puutuvad kliinikut külastades esmalt kokku just teenindajatega, on kvaliteedi hoidmine tema prioriteet, sest just sealt algab inimeste arvamuse kujunemine tervest kliinikust. „Oleme kui visiitkaart ehk esimesed ja viimased, kellega patsiendid kokku puutuvad.“
Kliinikus töötavad teenindajad on Jaansalu sõnul viisakad, professionaalsed ning valdavad lisaks eesti keelele ka heal tasemel vene ja/või inglise keelt.
„Tark juht valib oma meeskonda erinevaid inimesi. Nooremad teenindajad on reeglina kiiremad ja vahetumad suhtlejad, vanemad aga suurte kogemustega ja rahulikumad. Mõlemal on omad plussid. Meie kliinikus koheldakse töötajaid väga hästi, meil on head tingimused ja kaasaegsed töövahendid ning hästi tasustatud töö,“ ütleb klienditeenindusega pikalt kokku puutunud ja Tartu parimaks klienditeenindajaks valitud Jaansalu oma praeguse tööandja kohta ning lisab, et jaekaubandusketist meditsiinivaldkonda tulek on tema jaoks olnud äärmiselt põnev ja oma otsust pole ta kordagi kahetsenud.
„Tulen nagu oma koju“
Hiljuti kliinikus oma 30 aasta tööjuubelit tähistanud hambaarst Eve Paas tuleb enda sõnul iga päev tööle nagu oma koju, sest tunneb end oma kabinetis koos õega äärmiselt mugavalt. „Siin kliinikus valitseb produktiivne koostöö. Ülemus on meeldiv ja avatud, tema poole võib alati pöörduda. Meie soovidega arvestatakse, siin ei valitse mingit stagneerunud juhtimissüsteemi.“
„Tulen alati hea tujuga tööle“
Personalijuht Kristi Asi hindab kliiniku puhul tööandja väärtuspakkumist. „Lisaks konkurentsivõimelisele töötasule pakume töötajatele ka muid hüvesid ja toetuseid, muu hulgas korralikku tervise- ja sporditoetust. Töötajatel on võimalus end arendada ning kompetentsi veelgi tõsta, toetame väga töötajate arengusoove ning uute teadmiste ja oskuste toomist kliinikusse. Meie hambaarstikabinetid on sisustatud tipptasemel töövahenditega, lähituleviku plaan on parendada veelgi töökeskkonda üleüldiselt.
Personali voolavus on meil suhteliselt madal, see fakt iseenesest näitab, et oleme atraktiivne tööandja. Keskmine tööstaaž on meil 15 aastat, kõige pikema staažiga töötaja on hetkel töötanud kliinikus 46 aastat.“