Tartu Linnavalitsuse turundusjuht Helen Kalberg sõnas, et talvine ideekonkurss toimus kahes osas, millest esimeses tuli esitada osalussoov koos portfoolio ja tööde prognoositava maksumusega.

„Osalussoove laekus kokku 10, millest edasi ideekavandite vooru pääses 6 meeskonda. Kuna iga osaleja võis esitada kuni 3 ideekavandit, esitati kuue osaleja poolt kokku hindamisele 8 kavandit. Viimaste hulgast valiski 9-liikmeline žürii võitjaks AKU,“ kirjeldas Kalberg konkursi protsessi.

AKU Collective´iga sõlmiti Tartu uue visuaalse identiteedi väljatöötamiseks 6-kuuline leping, tõi Kalberg välja. Terviku maksumus oli tema sõnul 23400 eurot + käibemaks.

Uus visuaal on saanud sotsiaalmeedias tähelepanu ning küsimust on tekitanud visuaali kirjapilt. „Tartu uue identiteedi osaks oleva sõnamärgi puhul saame ikka rääkida märgist tervikuna, mitte A-st üksi. Arutelude ja katsetuste tulemusena sai selgeks, et Tartut ei saa taandada ühele maamärgile või sümbolile,“ lausus Kalberg ja lisas, et pigem defineerib linna nooruslik energia ja soov teha asju teistmoodi.

Ta tõi välja, et uus logo sai seetõttu mänguline ja praktiline sõnamärk, mis on loodud Tartu uue kirjatüübi põhjal, et seda saaks kasutada koos täienditega. „Käsikirjaline A sümboliseerib tervikus Tartu tänavakunsti ja seda nooruslikku vabadust.“

Tartu uus visuaal