Ehitustööde eesmärgiks on ümber ehitada olemasolev Ülemiste raudteeinfrastruktuur, et teha ruumi tulevikus ehitatavale Rail Baltica 1435 mm rööpmelaiusega raudteele. Selle jaoks tuleb lammutada ligi 16,3 kilomeetrit olemasolevaid rööbasteid, mille asemele ehitatakse üle 8 kilomeetri uusi 1520mm rööpmelaiusega raudteid. Muuhulgas ehitatakse ümber ka muid raudteesüsteeme, näiteks kontaktvõrk ja elektrivarustus.

„Pärast seda, kui Ülemiste lähiala ja terminali komplekshange esimese hooga soovitud tulemust ei toonud, otsustasime ehitustööde hankimisega edasi liikuda etapi kaupa. Loodetavasti aitab selline lähenemine tõsta konkurentsi ning on ühtlasi rohkematele pakkujatele jõukohane. Etapiti ehitusega edasi liikudes on ka töövõtja vaates riske vähem ning hankeobjekt hoomatavam,“ selgitas Rail Baltic Estonia operatsioonide juht Marko Kivila.

Kivila sõnul oodatakse äsja väljakuulutatud hankele pakkumisi novembri keskpaigaks ning esimese etapi ehitustöödega tahetakse alustada koheselt pärast lepingu sõlmimist ehk praeguste plaanide kohaselt 2023. aasta kevadel. „Ehitusload tööde teostamiseks on juba praegu väljastatud ning valdav osa raudteetöödest peab olema lõpetatud 2024. aasta jooksul, kuid lepingukohased tööd jätkuvad veel kuni 2026. aastani,“ lausus Kivila.

Tööde ajal peab olema tagatud toimiv rongiliiklus peateedel ning selle jaoks rekonstrueeritakse ajutiselt olemasolev releepõhine liiklusjuhtimissüsteem. Lisaks raudteetöödele on ehitushanke mahus ka raudteega ristuvate tehnovõrkude ja Kantsi viadukti ümberehitus.