Elektrisõidukite tootja teatas riiklikule liiklusohutusametile (NHTSA), et ta teeb automaatse akende taasavamissüsteemi tarkvara uuenduse üle õhu. Tagasikutsumine hõlmab mõningaid 2017–2022 Model 3, 2020–2021 Model Y ja 2021–2022 Model S ja Model X sõidukeid.

Tesla teatas, et ei ole teadlik tagasikutsumisega seotud garantiinõuetest, väliaruannetest, kokkupõrgetest, vigastustest ega surmajuhtumitest.

NHTSA ütles, et mitte nõuetekohasel sulguv aken võib avaldada liigset jõudu, pigistades sõitjat enne tagasitõmbumist, suurendades vigastuste ohtu.

NHTSA ütles, et sõidukid ei vastanud föderaalse mootorsõidukite ohutusstandardi nõuetele, mis puudutab elektrilisi autoaknaid, vahendas Reuters. Tesla sõnas, et augustis toimunud tootekatsetuste käigus tuvastasid töötajad, et automaatsel süsteemil esineb „oodatust suuremaid varieeruvusi“.

Pärast ulatuslikke lisakatsetusi tegi Tesla kindlaks, et sõidukite pigistustuvastuse ja tagasitõmbamise jõudlus ei vastanud katsetulemustes nõuetele. Ettevõtte sõnul said alates 13. septembrist tootmises ja tarnimiseelsed sõidukid tarkvarauuenduse, mis seab elektrilise akna töö nõuetega vastavusse.

Tesla tegevjuht Elon Musk kritiseeris eile Twitteris NHTSA't, kuna nad nimetasid üle õhu tehtavat uuendust tagasikutsumiseks. „Terminoloogia on vananenud ja ebatäpne. Tegemist on pisikese üle õhu toimuva tarkvarauuendusega. Meile teadaolevalt ei ole vigastusi olnud,“ ütles ta.

Tesla aktsia langes neljapäeva pärastlõunasel kauplemisel 3,5%.