Ford Motori tarneahelaprobleemid on puudutanud väikest, kuid ettevõtte ja selle sõidukite jaoks olulist osa - siniseid ovaalseid märke. Autotootjal on esinenud puudujääke nii Fordi märkide kui ka mudelit täpsustavate nimesiltide puhul, kinnitas Fordi pressiesindaja CNBC-le.

Aastaid kestnud tarneahela kriis on põhjustanud mitmeid probleeme, mis on ulatunud kriitilistest osadest, nagu pooljuhtide kiibid ja juhtmestikud, tooraineteni ja nüüd ka sõidukimärkideni.

Michiganis asuv tarnija Tribar Technologies, kes on varem Fordile märgiseid valmistanud, pidi augustis oma tegevust piirama pärast seda, kui avaldas Michigani reguleerivatele asutustele, et on lasknud kohalikku kanalisatsioonisüsteemi tööstuskemikaale. Ford pole kommenteerinud, kas Tribari piiratud tegevus on seotud autotootja nimesiltide puudusega.

Ford teatas esmaspäeval, et nimetatud varuosade puudus on mõjutanud umbes 40 000 kuni 45 000 sõidukit, peamiselt kõrge marginaaliga veoautosid ja maastureid, mis pole jõudnud edasimüüjateni. Ford ütles, et ootab kolmandas kvartalis täiendavalt 1 miljardi dollari suurust ootamatut tarnijakulu.

Selle nädala alguses tehtud teadaanne, sealhulgas mõnede kasumiootuste eelväljendus, põhjustas Fordi aktsia halvima päeva enam kui 11 aasta jooksul. Eraldi teatas Ford neljapäeval plaanist restruktureerida oma ülemaailmne tarneahel ümber, et „toetada tõhusat ja usaldusväärset komponentide hankimist, võtmetehnoloogiate ja -võimete sisemist arendamist ning maailmatasemel kulude ja kvaliteedi täitmist“.