„Ennustan, et tänavu eelistavad inimesed süüa rohkem kodus ning restorane külastatakse harvem. Üleüldine hinnatõus muudab väljas söömise väga kulukaks, kuigi ka restoranid peavad menüüdes muudatusi tegema, et hinnatõusu vähegi ohjeldada,“ lisas Nõo Lihatööstuse arendusmeeskonnaga liitunud tunnustatud kokk Marko Kokmann. Seda suundumust silmas pidades panustas Nõo Lihatööstus tervislike mugavustoodete arendamisse. „Tarbija saab panna kvaliteetsetest komponentidest valmistatud roa koos karbiga ahju ega pea enne maitsva ning tasakaalus toidu nautimist rohkem midagi tegema,“ selgitas Kokmann.

Kruustük lisas, et Nõo Lihatööstuse jaoks on kõige olulisem, et inimesed ei peaks ka keerulistel aegadel loobuma tervislikust ja kvaliteetsest toidust. Kõik uudistooted on sellest põhimõttest lähtuvalt ka arendatud. „Meie ei kasuta mitte üheski tootes kondilihamassi ega muud madala kvaliteediga toorainet.“ Tervislikkust silmas pidades on toodetes vähendatud soolasisaldust ning ettevõte on loobunud maitsetugevdaja E621 lisamisest.

„Maailmas pannakse valmis lihatoodetele üha rohkem taimseid komponente juurde, et inimestele pakkuda mitmekülgsemat ja tasakaalukat valikut. Nõo Lihatööstus soovib samamoodi rikastada ka eestlaste toidulauda ja toob esmakordselt turule erinevate köögiviljadega vokiroad,“ rääkis ettevõtte peatehnoloog Anne Värä. Uute toodetena jõuavad oktoobris tarbijateni BBQ peekoniwok, BBQ sealihawok, magus-hapu broileriwok ja vürtsikas broileriwok aedviljadega.

Peatehnoloogi sõnul hindavad Eesti tarbijad jätkuvalt klassikalisi maitseid, liha marinaadid ja kastmed on sellest lähtuvalt ettevõtte enda retseptide järgi käsitööna valmistatud. Näiteks on uudistoodete valikus seapraed mee-sinepi, jõhvikate ja praesibulaga või siis ahjubroiler koore-juustu kastmes, tšilli-apelsini broilerikoivad ning tomati-mozzarella broileritaskud jne.

Omaette klassika on Nõo liharullid, mille valik täienes tänavu veelgi. „Liharullide valmistamine on puhas käsitöö, inimeste soov neid süüa on iga aastaga kasvanud,“ tõdes Värä. Endiselt on aukohal ligi 15 aastat toodetud legendaarsed liharullid juustuga ja auhinnatud Joosepi verivorstid.

Suvel edukaks osutunud Nõo Lihatööstuse grilljuustude tootesari saab nüüd jätku pannijuustude näol, millele on lisatud muna ja peekon, aedviljad või siis suitsukana. Ettevõte jätkab uute toodete valmistamisel koostööd Eesti ühe suurima toitumiskavade pakkuja Fitlapiga. Samanimelise lihatoodete sarjas pakutakse nii sülte, verivorsti kui ka ahjubroilerit.

Nõo Lihatööstus toob algavaks talvehooajaks turule üle 30 uudistoote, sealhulgas erinevad ahjulihad, veri- ja ahjuvorstid, süldid, vokid ja pannijuustud, mis jõuavad poelettidele oktoobris ja novembris. Tootearendusse kaasati Fitlap, BBQ Symphony, Tartu ülikool ja Eesti maaülikool. Kruustüki sõnul on talvetoodete peamiseks komponendiks sellel aastal sealiha, sest linnuliha on kallinenud koguni 70% ja veiseliha ligi 100%.

Nõo Lihatööstus on kõige suurem ja uuendusmeelsem kodumaisel kapitalil põhinev lihatööstus. Ettevõte annab tööd ligi 200 töötajale, millega on Lõuna-Eestis olulisemaid tööandjaid ning kohalikku ühiskonnaellu panustajaid. Nõo pälvis eelmisel aastal EAS-i, Eesti kaubandus-tööstuskoja ja Eesti tööandjate keskliidu korraldatud Eesti parimate ettevõtete konkursil aasta pereettevõtte tiitli.