Prantsuse autotootja Renault ja selle Jaapani partner Nissan teatasid, et nad peavad „usalduslikke arutelusid“ oma koostöö tuleviku üle, lisades, et Nissan kaalub investeerimist Renault tulevase elektrisõidukite üksuse arendamisse, kirjutab Reuters.

„Ettevõtted jätkavad struktuuriliste paranduste tegemist, et tagada alliansi jätkusuutlik tegevus ja juhtimine. Mis tahes edasine suhtlemine toimub aegsasti alliansi liikmete poolt,“ lisasid Renault ja Nissan tänases ühisavalduses.

Elektrifitseerides tulevikku

Seoses suurte plaanidega elektriautode vallas soovib Renault rajada üleeuroopalise laadimisvõrgustiku, et nende tulevastel klientidel kaoks ärevus, mis võib kaasneda elektriautoga pikki vahemaid läbides.

Esimene laadimisjaam avatakse mõne kuu pärast Lõuna-Prantsusmaal ning 2024. aasta keskpaigaks on kavas avada veel 200 laadimisjaama Prantsusmaal, Belgias, Itaalias ja Hispaanias, teatas Mobilize, lisades, et on käimas läbirääkimised potentsiaalsete partneritega võrgu rahastamise üle.

Piisava laadimistaristu rajamine ja autojuhtidele sõiduks mugavate lahenduste pakkumine on üks peamisi väljakutseid, millega elektrisõidukite tootjad silmitsi seisavad, sest akud pakuvad üldiselt väiksemat sõiduulatust ja nende laadimine võtab omajagu kauem aega kui tankimine.

Ettevõte plaanib oma EV- ja sisepõlemismootorite ärid lahku lüüa, et võistelda konkurentidega, nagu Tesla ja Volkswagen. Uued laadimisjaamad paigaldatakse Renault edasimüüjate juurde, mis asuvad kiirteede lähedal, ning neile on ette nähtud spetsiaalsed kohad, kus juhid saavad keskmiselt pooletunnise laadimisperioodi jooksul puhata. Need on ligipääsetavad ööpäev ringi ning pakuvad ootesaali, mängunurka lastele ja värskendavaid jooke.

Et vältida uue elektrivõrgu infrastruktuuri ehitust, kasutab Mobilize enda sõnul väikese konteineri suurust statsionaarset akupanka, mis suudab korraga laadida kuni kuut mis tahes marki elektriautot. „See võimaldab meil neid konteinereid aeglaselt, ilma elektrivõrku häirimata laadida,“ ütles Mobilize Power Solutionsi juht Nicolas Schottey.

Tesla on juba aastaid pakkunud välja suure jõudlusega ülikiired laadijad ja tal on üleilmne umbes 30 000 kiirlaadijast koosnev võrgustik, mis tema sõnul suudab 15 minutiga anda 200 kilomeetrit sõiduulatust.

Volkswagen loodab, et tema kiirlaadijate võrgustik peaaegu neljakordistub 2025. aastaks umbes 45 000-ni, kusjuures Euroopas on 18 000, Hiinas 17 000 ja Põhja-Ameerikas 10 000 laadijat.