„Naturist koosneb julgetest, ambitsioonikatest ja loovatest ettevõtjatest, kes on võtnud südameasjaks vähendada lihatootmisega seotud keskkonnajälge. Lisaks suudavad nad oma tegevuse keskkonnamõju väga selgelt mõõta, mis on oluline tegur investorite kaasamisel ja edasisel kasvul. Nad on öelnud, et nende alternatiivtoote CRUMP puhul kulub ligi 400 korda vähem vett ja selle süsinikujälg on 24 korda väiksem kui lihatootmisel,“ selgitas SEB Baltikumi strateegiajuht Andra Altoa.

Ettevõtjate sõnul on tänase toiduainetööstuse üks suurimaid väljakutseid pidada sammu taimse toidu, eriti proteiinide nõudlusega. Probleem puudutab miljoneid, kes on vähendamas või loobumas loomsest valgust, nii tervislikel kui moraalsetel põhjustel. Kuna inimkeha vajab tervislikuks toimimiseks iga päev valku, siis nende äriidee ja lahendus keskendub just selle vajaduse katmisele.

7. oktoobril toimunud Baltikumi suurimal jätkusuutlikkuse festivalil Impact Day toimunud Ajujahi SEB eriauhinnale kandideerinud Top 3 meeskonda esitluste järel valis žürii välja parima äriidee, kes vastas kõikidele tulevikuettevõtte parameetritele.

Eriauhinnale kandideerinud Top 3 meeskonda

Kõnekindlus, mis toodab ja müüb spetsialistidega koostöös loodud logopeedilisi mänge/abivahendeid, mis on mõeldud kõnehäirete lahendamiseks ning kõne arengu toetamiseks.

MyCeen, mis arendab seeneniidistiku ja orgaaniliste jääkmaterjalide toel komposteeruvaid ehitusmaterjale ja sisustustooteid.

Naturist, mis toodab ökoloogilisest kanepist ja hernest tehtud graanuleid, mis muutuvad vee ja panniga kokkupuutel hakklihataoliseks supertoiduks. Tootes on kaks korda rohkem valku kui loomalihas ning säilib toatemperatuuril kaks aastat.

Ajujaht on Eesti tuntuim iduettevõtete kiirendi, kus enda äriidee ja tiim professionaalide käe all proovile panna. Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.