Tallinna Kaubamaja Grupp teatas olulisest kasumilangusest. Soojuse ja elektrikulu kerkis ligi kolm korda
(8)Kolmanda kvartali märksõnadeks olid tormiline inflatsioon ja energiakulude kasv, märkis Tallinna Kaubamaja grupi juht Raul Puusepp.
„Ehkki hoogsa palgakasvu tõttu ei ole elanikkonna ostujõud langenud inflatsiooniga samas tempos, on tarbijad muutunud talveperioodi plahvatuslike eluasemekulude kasvu ootuses muude ostude tegemisel ettevaatlikuks. Arvestades keerulist majandusolukorda ja survet müügimarginaalile võib tänu hoolikale planeerimisele ja olukorraga kohanemisele müügitulu mõõduka kasvuga rahule jääda,“ rääkis Puusepp.
Tallinna Kaubamaja Grupi kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 216,5 miljonit eurot, mis ületas aasta varasemat müügitulu 5,0%.
„Märkimisväärne on Grupi soojuse- ja elektrikulu ligi kolmekordne kasv kolmandas kvartalis, mis tekitab surve kasumile. Sõjaline oht Euroopale ja energiajulgeoleku ebastabiilne seis mõjutab äritegevust iga päev. Selline olukord on tinginud kulude kiire kasvu, mille jaehindadesse ülekandmine ei ole täiel määral võimalik ega mõistlik,“ ütles Puusepp.
Kiirete hinnatõusude vältimiseks vaadatakse tema sõnul üle kõik protsessid ja püütakse leida kohti energia kokkuhoiuks. Uute kaupluste osas peetakse silmas energiatõhusate lahenduste kasutamist. „Näeme, kuidas energiakulude kasv on sundinud mitmeid kohalikke väiketootjaid oma tegevust lõpetama, samuti sulgevad uksi kaubanduskeskustes olevad kohvikud ja teised väikeettevõtted. See avaldab pikaajaliselt olulist mõju kaubanduskeskkonna mitmekesisusele,“ tõdes Puusepp.
Üheksa kuu müügitulu oli 628,4 miljonit eurot, kasv on võrreldes 2021. aastaga 4,0%. Grupi 2022. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 7,8 miljonit eurot, mis oli 38,2% nõrgem eelmisest aastast. Grupi 2022. aasta üheksa kuu puhaskasum oli 18,9 miljonit eurot, mis jäi eelmise aasta tulemusele alla 7,1%. Maksueelne kasum oli esimesel üheksal kuul 23,3 miljonit eurot, see vähenes aasta varasemaga võrreldes 5,3%.
„Jätkusuutlikke ja energia kokkuhoiule suunatud põhimõtteid järgitakse Grupi kõigis ettevõtetes. Kolmandas kvartalis tegime ettevalmistusi Tallinna lähedal Tabasalus uue ligi 2000 m2 Selveri kaupluse avamiseks. Kauplusesse on planeeritud kõige nüüdisaegsemad ja keskkonnasäästlikumad tehnoloogilised lahendused. Kogu külmapark on CO2-põhisel külmasüsteemil, mis võimaldab energiat ligi viiendiku võrra kokku hoida. Olulised tehnoloogilised muudatused on ka küttesüsteemis ja veekasutuses. Ehitustööd lõppesid Pirita Selveri katusele päikeseenergiapargi rajamiseks. Sarnane park on lähiajal plaanis rajada ka Viimsi Keskuse katusele,“ rääkis Puusepp.
„Lisaks tegeletakse Grupis pidevalt digilahenduste efektiivsemaks muutmisega. Augustis sai valmis Partnerkaardi äpp, mis aitab muuhulgas märkimisväärselt vähendada paberist ostutšekke ja muudab ostmise Grupi jaekauplustes oluliselt mugavamaks. Partnerkaardi äpp täidab kõiki Partnerkaardi funktsioone, töötab nii ostupuldi kui ka maksevahendina. Oktoobri alguseks oli Partnerkaardi äpi laadinud alla pea 90 000 inimest,“ lisas Puusepp.
Supermarketid kaotasid kasumis
Supermarketite ärisegmendi kolmanda kvartali konsolideeritud müügitulu oli 149,8 miljonit eurot, kasv aasta varasema perioodiga võrrelduna 5,1%. 2022. aasta üheksa kuu müügitulu oli 433,1 miljonit eurot, selle kasv võrreldes aasta varasema perioodiga oli 3,7%. Kauplustest tehti 2022. aasta üheksal kuul 32,6 miljonit ostu, mis on eelmisest aastast 1,9% enam. Supermarketite segmenti kuulub septembri lõpu seisuga 72 Selveri kauplust, üks Delice kauplus, Solarise Toidupood, Rändpood ning kohvik, kogumüügipinnaga 115 000 m². Lisaks e-Selver, mis on Eesti suurima teeninduspiirkonnaga e-pood, ja keskusköök Kulinaaria OÜ.
2022. aasta III kvartalis olid nii maksueelne kasum ja puhaskasum 2,6 miljonit eurot, olles baasperioodist 5,2 miljonit eurot väiksem. 9 kuu supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 8,0 miljonit eurot, kahanedes võrrelduna eelmise aastaga 6,2 miljonit eurot. Puhaskasum 9 kuul oli 5,8 miljonit eurot, kahanedes võrrelduna eelmise aastaga 6,8 miljonit eurot.
Kaubamajade segment
Kaubamajade segmendi kolmanda kvartali müügitulu oli 22,9 miljonit eurot, mis oli eelmisest aastast 4,7% parem. 2022. aasta üheksa kuu müügitulu oli 71,4 miljonit eurot, mis ületas eelmise aasta sama perioodi müüke 17,7%. Müügitulemusele avaldasid olulist mõju oskuslikult planeeritud kampaaniad. Kaubamajade segmenti kuuluv TKM Beauty Eesti OÜ, mis opereerib I.L.U. ilupoodide ketti, avas septembris täielikult uuenenud poe Pärnu Keskuses. Aruande avaldamise ajaks oktoobri alguses avati uuenenud kontseptsiooniga pood ka Rocca al Mare keskuses. 2023. algusesse on planeeritud Ülemiste keskuse I.L.U. kaupluse uuendus.
Kaubamajade segmendi 2022. aasta 9 kuu maksueelne kasum oli 0,3 miljonit eurot. Maksueelne kasum suurenes 1,3 miljoni euro võrra võrreldes aasta varasemaga. III kvartalis oli maksueelne kahjum 0,2 miljonit eurot, mis suurenes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 0,1 miljoni võrra.
Autokaubanduse müügitulu kerkis
Autokaubanduse segmendi kolmanda kvartali 39,8 miljoni euro suurune müügitulu oli 2021. aasta kolmanda kvartali müügitulust 4,1% suurem. 2022. aasta esimese üheksa kuu müügitulu oli 112,4 miljonit eurot. Müügitulu kahanes 3,3% võrreldes eelmise aasta sama perioodi müügituluga. Esimesel üheksal kuud müüdi kokku 3995 uut sõidukit, sellest kolmandas kvartalis 1357 sõidukit.
Turvasegmendi 2022. aasta kolmanda kvartali grupiväline müügitulu oli 2,4 miljonit eurot, kasv eelmise aasta sama perioodiga võrreldes on 10,5%. Segmendi 2022. aasta üheksa kuu grupiväline müügitulu oli 6,9 miljonit eurot, kasv eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 19,1%.
Kinnisvarasegmendi kolmanda kvartali grupiväline müügitulu oli 1,6 miljonit eurot. Müügitulu kasvas aasta varasemaga võrreldes 12,1%. Segmendi 2022. aasta üheksa kuu grupiväline müügitulu oli 4,6 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 19,9%.