Circle K Eesti mootorikütuste hinnastamisjuhi Indrek Sassi sõnul on toornafta hind viimase 2 nädalaga tõusnud, kuna turud on rohkem fokusseeritud tarnega seotud faktoritele kui üldisele makromajanduslikule olukorrale. „See on tinginud heitliku olukorra, kus ühel päeval hinnad maailmaturul tõusevad ning teisel langevad. Valdavalt on siiski hinnad viimase 2 nädala jooksul tõusnud. Võrreldes septembri lõpuga on bensiini hind tõusnud ca 10% ning diislikütuse oma suisa 15%,“ selgitas Sassi.

Kõige rohkem avaldavad hindade kasvule mõju OPEC+ otsus kärpida tootmismahte 2 miljonit barrelit päevas ning väljakuulutatud strateegiliste naftavarude turule toomise lõpetamine novembris. „Tegelik OPEC+ kärbe jääb ilmselt 1 miljoni barreli lähedusse, kuna naftakartelli mahud on olnud ca 1 miljon barrelit päevas vähem kui prognoositud,“ lisas Sassi. Lisaks sellele mõjutavad hinnakõikumisi Prantsuse naftatöötlejate streik ja ka Iraani tuumaleppe kokkuleppe viibimine, kuna sellest sõltub, kas Iraani nafta pääseb turule või mitte.

Samas on ka tegureid, mis hinda langetavad. „Kõige olulisem neist kartus majanduslanguse ees ning et Euroopa Liidu Venemaa-vastane hoiak võib nõrgeneda. „Järsud intressimäärade tõstmised aeglustavad selgelt majandust ning vähendavad nõudlust kütuse järele. Samal ajal valitseb ootusärevus Euroopa Liidu otsuste ees – kui vene kivisöel on lubatud nüüd vabamalt liikuda, kas sama võib juhtuda ka vene naftaga?“ arutles Sassi. Oma panuse hinnalangusesse annavad ka COVID-19 uued puhangud Hiina suurlinnades.