„Kui termomeeter on nii päeval kui ka öösel selgelt plussis, siis ei pea talverehvide allapanekuga kiirustama, vaid mõistlik on jälgida lähema nädala ilmateadet. Eriti naastrehvidega ei tasu sooja ja kuiva ilmaga asfalti tolmutada. Siiski tuleb meeles pidada, et juba mõne soojakraadi puhul halveneb rehvide haardevõime. Seetõttu peab olema ettevaatlik kulumispiirini jõudnud suverehvidega, mida tahetakse kuni esimese lumeni „lõpuni sõita“,“ ütles PZU Kindlustuse sõidukikahjude grupi juht Teet Järv.

Järv tõi ka välja, et tänavu on PZU kaskoklientidel olnud palju muresid akudega. „Kolmandas kvartalis pole PZU kunagi registreerinud nii palju käivitusabi väljakutseid kui tänavu. Võrreldes eelnenud suvedega oli neid ligi poole rohkem ja tühja aku juhtumite koguarv lähenes talvisele kõrghooajale, mis on kohe jälle käes. Seega tasub enne külmade saabumist akut kontrollida,“ märkis Järv.

PZU soovitused autoomanikele

  • Tehke rehvivahetus õigeaegselt: suverehvide haardevõime väheneb juba siis, kui temperatuur on veel veidi üle nulli. Eriti kulunud suverehvidega sõitmise teevad ohtlikuks teedele langenud lehed, sademed ja tugev tuul. Lamellrehvidega võib sõita aastaringselt ning naastrehve võib Eestis kasutada 15. oktoobrist.

  • Kontrollige üle tulede seisukord ning hoidke autos ühte sõidutulede tagavarapirni. Tasub ka meeles pidada, et liiklusseaduse kohaselt võivad eesmised udutuled põleda sõidu ajal koos esituledega vaid udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral – selleks, et teised liiklejad näeksid sõidukit.

  • Hoidke auto aknad puhtad, kontrollige, et kojamehed töötavad korralikult ning et paagis on talvine klaasipesuvedelik – eriti pimedal ajal on nähtavus oluline. Lumine auto tuleb enne sõitu puhastada - eriti hoolikalt tuleb puhastada esi- ja tagaklaas, küljeaknad ja peeglid, samuti katus, et lumi ei langes enda või järelsõitva auto tuuleklaasile. Autos peab olema korralik lumekraabits ja –hari.

  • Auto aku peab olema töökorras, lukud õlitatud ja uste tihendid külmumisvastase ainega kaetud. Külmaga tekib käivitamisel probleeme peamiselt liiga lühikeste linnasiseste sõitude tõttu, mille jooksul generaator ei jõua akusse tagasi laadida sama voolu, mis sõiduki käivitamiseks kulus. Selle vastu aitab mõni pikem sõit, et aku saaks korralikult laetud või siis aku väljavahetamine, kui selle „parim enne“ on kätte jõudnud.