Circle K Eesti mootorikütuste hinnastamisjuht Indrek Sassi ütles, et oktoobri algus oli mootorikütuste jaoks heitlik ning maailmaturu hindade tõusu ja langust oli keeruline ka päeva vaates prognoosida. „Nüüd on näha stabiliseerumist, kuid võrreldes septembri keskpaigaga on hinnad nii bensiini kui diislikütuse osas siiski ligi 15% kasvanud,“ ütles Sassi. „Oluline on mõista, et maailmaturu sisseostuhindade muutus jõuab Eestisse ligikaudu nädalase viitega, seega mõjutab Eesti tanklate müügihindasid jätkuvalt viimaste nädalate toornafta hinna tõus,“ selgitab ta.

Hindade kasvule avaldavad Sassi sõnul jätkuvalt suurimat mõju OPEC+ otsus kärpida tootmismahte. Diislikütuse hinnale avaldab survet Euroopat ähvardav diislipuudus, mis on tingitud Euroopa laovarude nappuses ja lähikuudel Venemaalt pärineva diislikütuse sanktsioonide alla viimisest. „Venemaa diislitarned on selle aasta üheksa kuuga katnud üle 50% Euroopa diislivajadusest,“ nentis Indrek Sassi. Ta lisas, et hinnatõusu survestab ka jätkuv naftatöötlejate streik Prantsusmaal, mis lähiajal loodetavasti siiski lahenduse leiab.

Mootorikütuste hinda langetavad aga kartus majanduslanguse ees ja USA plaan paisata turule naftareservid. „USA soovib naftavarude turule toomisega leevendada riigis autokütuste hinna tõusu. Täna teadaolevate plaanide kohaselt võib see turule tuua järgmised 15 miljonit barrelit naftat, mis loodetavasti mõjutab kütuste maailmaturu hinda,“ rääkis Sassi.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid