Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak tõi välja, et septembris mõjutasid jaekaubandusettevõtete müügitulu langust enim tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes 11%. „Müügitulu vähenes enamikul tegevusaladel, vaid kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil kasvas müük 1% eelmise aasta septembriga võrreldes,“ lisas Pihlak.

Kõige rohkem ehk 22% vähenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes. Müügitulu vähenes veel 14% majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, 12% tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, 10% muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad), 7% muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga ning 4% apteekide ja kosmeetikatarvete kauplustes.

Toidukaupade kaupluste müük vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 4%. Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu aga suurenes 10%.

Augustiga võrreldes vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu septembris 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli langus 1%.

Selle aasta esimese üheksa kuuga kasvas jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 4%.