Vähenenud on ka ostud tanklates ja nende mobiilirakendustes, samuti muud autoga seotud kulutused. Samal ajal näitavad lennupiletite ostmist puudutavad andmed, et ostude arv augustis küll vähenes veidi, ent kasvas jälle septembris, mis näitab, et on hakatud plaanima sügis- ja talvereise.

Ostude maht kahanes mitmesugustes vaba aja veetmisega seotud valdkondades, nt meelelahutus- ja kultuuriüritustel käimine vähenes septembris augustiga võrreldes 13%, hotellides ja külalistemajades ööbimine 22%.

Juunis osteti selle aasta suurim arv lennupileteid, mis viitab aktiivsele suvepuhkuste planeerimisele. Augustis vähenesid lennupiletite ostud juuliga võrreldes peaaegu 10%, kuid septembris aktiivsus taastus ja lennupiletite ostumaht kasvas 13%.

Väljas söömine on vähenenud kiiremini kui toidu koju tellimine – restoranides koha peal söömine langes 8%, kuid üldine restoraniteenuste kasutamine vähenes septembris marginaalselt.

Jaekaupluste müügimaht on jäänud samaks, supermarketite oma on kasvanud aga 18%.

Augustiga võrreldes suurenes 14% ka meditsiiniteenuste eest tasumiste arv.

„Maksekaarditehingute andmed peegeldavad üsna hästi inimeste ostuharjumuste muutumist – vähendatakse neid kulutusi, mida saab vähendada. Nii on positiivne, et kulutused meditsiiniteenustele ei ole vähenenud. See viitab sellele, et kliendid ei lükka ravi edasi, vaid otsivad võimalust kokku hoida mujalt, näiteks auto kasutamise ja väljas söömise pealt. Ainus erand on lennupiletite ostmine, mis viitab talvereiside planeerimisele. Puhkust täiesti ära jätta ei maksa ning autorendi andmed näitavad, et osa inimestest asendab pikamaareisid lähemate sihtpunktidega. Kui on aga plaanis kaugemale reisida, siis soovitame olla ettevaatlik ja uurida hoolega internetist leitud või e-kirjaga saadud pakkumisi, mis tunduvad liiga head ja soodsad, ning mitte unustada reisikindlustust, mis kaitseb nii lühikestel kui ka pikkadel reisidel,“ rõhutas Citadele panga Eesti filiaali jaepanganduse juht Marina Hakiainen.