Esimeste idufirmade hulgas

Algne CV-Online’i asutajameeskond oli 1996. aastal tehnikaüliõpilaste seltsis Best koostööd harjutanud tiim ning esimesed kaks aastat rahastati tegevust entusiastide juhitud idufirmale kohaselt sõprade ja sugulaste ringis. „Meeskonnas olid alati rõõmsameelne ja reaalsust eitava optimismiga visionäär ja ettevõtte mootor, tänaseks meie hulgast lahkunud Jürgen Tamm; tehniline kaasasutaja Randel Min, kes oma teise ettevõtte, Stallioni serverites esialgu CV-Online’i teenust majutas, ning kommunikatsioonitalent Jüri Kaljundi, kes kommunikeeris CV-Online’i alati suuremaks, kui ettevõte tegelikult toona oli,“ tutvustab väärt ideele elu andnud meeskonda ettevõtte pikaaegne tegevjuht Agu Vahur.

„Ettevõte jäi silma Eesti esimesele riskikapitalifondile New Economy Ventures (NEV), mis tegutses toonase investeerimispanga LHV juures. Fondi investoriteks olid pea kõik kunagised Hansapanga asutajad. 1999. aasta lõpus tehti NEV-iga klassikaline seed round, mis aitas laieneda Lätti ja Leetu ning palgata juurde arendajaid,“ räägib Vahur Eesti ühe esimese start-up-ettevõtte evolutsioonist. Juba pool aastat hiljem suutis Jüri Kaljundi leida kontakti legendaarse Ameerika ingelinvestori Esther Dysoniga, kes otsustas 2000. aastal samuti ühineda NEV-i fondiga, investeerides CV-Online’i esimesse ringi. Üheskoos asutajate ja NEV-iga suudeti 2001. aastal kaasata teise ringi Kesk- ja Ida-Euroopas tegutsenud riskikapitalifond 3TS Venture Partners. See aitas välisturgudel kanda kinnitada, osta Ungari suurim tööportaal Munkaforum ning laieneda tegevust Poola, Tšehhi ja Slovakkiasse.

Teise ringi investeeringuga astusid asutajad tagasi ja värvati professionaalne juhtkond eesotsas šotlase Norval Kennedy Sinclairiga. Järgnes kiire kasvufaas ja areng, kuni 2008. aastaks oli ettevõte küps, et teha exit strateegilisele investorile või noteerida Londoni alternatiivbörsil. Eelistuseks sai ettevõtte müük ja kõik olekski peaaegu läinud nagu start-up’i-õpikus, et 5–8 aastaga jõutakse investeeringust müügini. Paraku saabus 2008. aasta lõpus rahvusvaheline finantskriis kaks kuud liiga vara ja kogu ülevõtmiste turg tardus kolmeks aastaks. „Ka CV-Online ei jäänud majanduslangusest puutumata. See kriis oli värbamisturule ränk: online-värbamine kukkus kolm ja klassikaline konsultandipõhine personaliotsinguteenus viis korda. Suutsime kriisi üle elada ja säilitada oma kõige olulisemad varad koduturul Baltikumis,“ meenutab Vahur.

CV-Online’i tegevjuht Agu Vahur on olnud ettevõttesse kaasatud 1996. aastast.

2012. aastal leiti strateegiliseks investoriks Helsingi börsil noteeritud meediaettevõte Alma Media ja siiani on säilitatud Baltimaades turuliidri positsioon. Veebipõhiste värbamisteenuste turul on CV-Online’il Eestis ja Leedus ligi 50% ning Lätis üle 80% turuosa.

Elutähtis teenus

Tööl ja eneseteostusel on inimese elus fundamentaalne tähtsus, mis moodustab osa identiteedist ja määrab tema väärtuse ühiskonnas. „Meie missioon on aidata kandidaatidel leida õige töökoht ja tööandjatel õige inimene. Loome võimaluse leida unistuse töö ja uued ägedad väljakutsed ning ettevõtetel valida välja talendid, kes aitavad neil organisatsioonina edasi areneda ja uusi kõrgusi saavutada,“ iseloomustab CV-Online’i panust ühiskonnas müügijuht Indrek Harjak.

Ettevõtte tiim teab, et tööturu osaliste vahendaja roll on oluline.

Ettevõtte tiim teab, et tööturu osaliste vahendaja roll on oluline. Valdkonna suunanäitajana nutikate lahenduste poolest silma paistev CV.ee tööportaal saab igas kuus ligi 300 000 külastust. „Arendame portaali iga päev edasi, et pakkuda nii kandidaadile kui ka tööandjale parimat kasutajakogemust. Oleme loonud platvormile palju uusi funktsioone ja võimalusi, mis muudavad otsingud ja valikute tegemise kiiremaks ja lihtsamaks,“ selgitab Harjak.

„Oleme Eestis üks juhtivaid värbamisteenuseid pakkuvaid ettevõtteid, kuid konkurents on tugev. Eriti seetõttu, et töökätest on turul tugev puudus ja nõudlus värbamisabi järele suur. Täna valitseb olukord, kus kandidaatidel on tööandjatest järjekord ukse taga. Kvaliteetse tööjõu puudus on peaaegu igas valdkonnas ja see on turule toonud palju uusi tegijaid. Tervitame konkurentsi, see innustab edasi arenema ja paremaks saama. CV.ee tööportaalis on tulemas veel mitmeid innovaatilisi lahendusi, mille arendamine on praegu töös,“ sõnab Harjak.

Indrek Harjak, CV-Online’i müügijuht: „Tahame olla Eesti eelistatuim tööportaal ja juhtiv värbamispartner ettevõtetele.“

Edufaktorid

CV-Online’i edu puhul joonistub välja kolm tegurit, mis on hoidnud ettevõtte püsivalt turuliidrina: tugev, stabiilne ja kompetentne meeskond, edumaa tehnilises arengus ning paindlik ja õigeaegne turumuutustega kohanemine.

„Pidev areng ja inimesed, kes seda ellu viivad, on meie edu võti. Tahame alati paremaks saada, õppida, täiustada oma tooteid ja teenuseid. Seega meie tugevusteks peaksin meie võimekat meeskonda, tahet olla parim ja lahendustele orienteeritust,“ jagab Harjak. „Kliendid on tunnustanud lisaks heale teenindustasemele ka meie paindlikkust: pakume laia teenuste valikut suurele tarbijate hulgale ja võimaldame seejuures rätseplahendusi. Üritame alati leida oma klientidele parima variandi: pakume kombinatsioone erinevatest teenuste tükkidest või tingimusi, mis kliendile sobivad. Meile on omane vahetu suhtlemine ning siiras soov ja huvi kliente aidata. Usume, et kui meie kliendid on edukad, oleme ka meie edukad. Mitmekülgsete teenustega katame kõikvõimalikke värbamisvajadusi. Näiteks veebipõhiste lahenduste kõrval viib CV.ee värbamisosakond läbi 400 projekti aastas, mille käigus aitame leida häid töötajaid väga erinevatele ametikohtadele.“

CV-Online on tänu arukatele juhtimisotsustele ja kiirele kohanemisele tulnud läbi mitmest majanduskriisist.

Väikeses meeskonnas on oluline, et iga inimene panustaks. „Kaasame meeskonda tihti otsuste langetamisel, lahenduste väljatöötamisel ja arendustegevustes. Üritame ettevõttena oma töötajaid nende eesmärkide poole aidata, siis jõuame ka iseenda eesmärkideni. Õigete, kuid samas erinevate inimeste meeskonda valimine on väga oluline, et see efektiivselt toimiks. Ühine meie inimeste puhul on, et tööd tehakse hingega ja vabal ajal puhatakse samuti täiega. Loomulikult on meil mitmeid ühiseid ettevõtmisi kontorist väljas. Kasutame DISC-profiile, et mõista, kellega koos töötame, ja üritame sellega kolleegidega suheldes arvestada. Aktsepteerime üksteist sellisena, nagu oleme, ja mõistame, et mitmekesisus rikastab,“ kirjeldab Harjak hea tiimi loomise ja hoidmise retsepti.

CV-Online on tänu arukatele juhtimisotsustele ja kiirele kohanemisele tulnud läbi mitmest majanduskriisist. „Kui kliendid peatavad äri aeglustumise tõttu oma värbamised, siis paratamatult saame ka meie pihta. Sellisel ajal on fookuses enda tegevuste tõhustamine ja tulevikule keskendumine. Meie eesmärk on pakkuda külastajatele jätkuvalt sisu ja otsida võimalusi oma kompetentsi turul ära kasutada. Keerulisel ajal oleme säilitanud oma strateegilise ärivõimekuse, et turu taastudes nõudlusega sammu pidada,“ selgitab Harjak.

Loe Tööelublogi: tööturu uudised ja parimad praktikad

Külasta CV.ee tööportaali

Jaga
Kommentaarid