Circle K Eesti mootorikütuste hinnastamisjuht Indrek Sassi ütles, et mootorikütuste valmistoodete hinnadünaamika oli nädala jooksul hüplik. „Eelmisel reedel saavutas bensiini hind oma novembri tipu, sel nädalal on hinnad allapoole korrigeerunud ja nädala keskmine enam-vähem samal tasemel võrreldes eelmise nädalaga,“ sõnas Sassi.

Ta lisas, et diislikütuse hind on novembri senisest tipust viimastel päevadel samuti allapoole korrigeerunud. „Analüütikute ootused on päevade lõikes olnud muutuvad, kuid suures plaanis oodatakse siiski bensiini hinnale pigem langust ning diislikütuse hinnale pigem tõusu,“ tõdes Sassi.

Kehtima hakkav embargo

Sassi nentis, et maailmaturu hindade osas on suurimaks mõjutajaks vähem kui kuu aja pärast (5. detsembril) kehtima hakkav Euroopa Liidu embargo Vene päritolu toornaftale. „Ei ole välistatud, et tekib olukord, kus diislikütust ei ole Euroopas pakkumises nii palju, kui suur on nõudlus. Nõudlust veab üles eelkõige suurtööstus, kus püütakse seni kasutusel olnud gaasile leida alternatiive ning valdavalt on selleks diislikütus või kütteõli,“ tõdes Sassi ja lisas, et meie regioonis tõstab omakorda diislikütuse hinda ka üleminek talvisele kütusele.

Täna aga mängib Vene nafta kütuseturul jätkuvalt olulist rolli. „Möödunud nädalal oli toornafta eksport Venemaalt viimase viie kuu kõrgeim,“ sõnas hinnastamisjuht. Nii on suurimaks küsimuseks, milliseks kujuneb nõudluse ja pakkumise suhe pärast viiendat detsembrit.

Indrek Sassi rõhutas ka, et kuigi kütuse maailmaturuhinnad on volatiilsed, tuleb meeles pidada, et maailmaturu sisseostuhindade muutus jõuab Eestisse ligikaudu nädalase viitega. Seega mõjutab Eesti tanklate müügihindasid jätkuvalt viimaste nädalate toornafta hinna tõus.