Influencer-turundus on viimaste aastate üks kiiremini kasvavaid turundusvaldkondi: viimase viie aastaga on see kasvanud ligi viis korda, jõudes sel aastal 16 miljardi dollarini.

60% turundajaid kinnitab, et koostööd suunamudijatega toovad paremaid tulemusi kui traditsiooniline reklaam. Miks see nii on?

Inimesed usaldavad teisi inimesi rohkem kui reklaami

Peamine põhjus, miks influencer-turundus toimib, on soovituse mõju: me usaldame teisi inimesi rohkem kui traditsioonilist reklaami.

Olgu selleks sõbrad, tuttavad, eeskujud, või isegi võõrad inimesed internetis: 88% tarbijatest tunnistab, et usaldab võõraste soovitusi internetis sama palju kui personaalseid soovitusi.

Me jälgime suunamudijaid, kes on meile sarnased, või kelle moodi me tahame olla. Elades kaasa suunamudija igapäevaelu rõõmudele ja muredele, tekib jälgija ja influencer’i vahel üllatavalt tugev side: sisuloojat igapäevaselt jälgides tekib tunne, justkui ta oleks osa meie sõpruskonnast.

Samuti jälgitakse influencer’eid selleks, et uute toodete-teenuste kohta soovitusi saada. Paljud suunamudijad on valinud valdkonna, millest nad peamiselt räägivad, ja nende jälgijad ootavad soovitusi just selle valdkonna uute toodete-teenuste kohta.

Erinevalt reklaamidest, mis tungivad nende isiklikku tsooni, saavad tarbijad ise valida, milliseid suunamudijaid nad jälgivad – ka seetõttu on nad reklaamile vastuvõtlikumad.

Kellele influencer-turundus sobib?

Esimese hooga tundub, et influencer-turundus sobib paremini n-ö „instagrammable“ toodetele, mis pildil ilusad välja näevad: riided, ilutooted, sisustus, reisimine, söök ja söögikohad.

Tegelikult sõltub kanalite valik ikkagi kliendist: brändina pead sa olema seal, kus on su klient. Kui su klient kasutab Instagrami, tasub teha influencer-koostöid Instagramis. Kui su klient on TikTokis, on koostööd tiktokkeritega väga hea võimalus kliendini jõuda.

See on ka põhjus, mis tasub kasutada mõnda influencer-turunduse tööriista. Näiteks Promotys näed sisulooja jälgijate vanust, asukohta, sugu ja huve, samuti ostetud jälgijate osakaalu. See aitab otsustada, kas koostöö konkreetse sisuloojaga aitaks potentsiaalsete klientideni jõuda.

Influencer-turundus ei ole kindlasti turunduskanal, mida iga ettevõte peaks kasutama – ent kui su sihtgrupp kasutab sotsiaalmeediat, on influencer-koostööd neis kanalis imehea võimalus klientideni jõuda.

Mida teha, et influencer-turundus tulemusi tooks?

Edukas influencer-turunduskampaania algab läbimõeldud strateegiast: kui sa tead, mida sa saavutada tahad, oskad kampaaniasse ka õiged sisuloojad valida, kampaania vastavalt üles ehitada ning hiljem tulemusi mõõta.

Siin kolm soovitust, mida iga bränd peaks silmas pidama:

  • Vali koostööpartnereid väärtuste ja jälgijate demograafia, mitte jälgijate arvu põhjal. Kas tegemist on inimesega, keda sa oma brändi esindusnäoks tahad? Kas tema jälgijaskond kattub sinu sihtgrupiga?

  • Tee koostööd sisuloojatega, kes juba sinu toodet või teenust kasutavad ning on valmis siiralt seda oma jälgijatele soovitama. Autentsed koostööd on need, mis sotsiaalmeedias silma paistavad ja brändile tulemusi toovad.

  • Paremaid tulemusi toovad pikaajalised koostööd. Samamoodi nagu üks sotsiaalmeedia postitus ei too tulemusi, ei too koheselt tulemusi ka üks koostööpostitus influencer’iga.

Sellest, kuidas influencer-turunduse strateegiat koostada, räägib Marelle Ellen 25. novembril (reede) toimuval konverentsil „Kuidas oma e-äri paremini turundada“.