„Viimase nädala arenguid vaadates on tõenäosus mootorikütuste hinnalanguse osas kasvanud, kuid samas tekitab aina suurenevat ebakindlust võimalik diislikütuse defitsiit. Diislikütuse nõudlust veab suurtööstus, kus püütakse seni kasutusel olnud gaasile leida alternatiive ning valdavalt on selleks diislikütus või kütteõli,“ kirjeldas Circle K Eesti mootorikütuste hinnastamisjuht Indrek Sassi. Lisaks jätkub Põhjamaade regioonis diislikütuse hinnasurve seoses talvisele kütusele üleminekuga.

Circle K mootorikütuste hinnastamisjuhi sõnul on täpseid kütusehinna languseid või tõuse keeruline prognoosida, kuna hindu mõjutavaid tegureid on mitmeid. Näiteks lükkavad hinda tõusule 5. detsembril sanktsioonide alla minev Vene päritolu toornafta ja kaks kuud hiljem lisanduvad sanktsioonidele kõik Vene päritolu naftatooted. „Lisaks prognoosib EIA ehk Ameerika Energiainfo Assotsiatsioon 2023. aastaks naftatoodete ülemaailmselt tarbimise suurenemist, mis ületab toodangumahtu ning võib päädida hinnakasvuga,“ lausus Sassi. Peale selle mõjutavad hinnatõusu ka kasvav Hiina import ning OPECi püüd hoida toornafta hinda üle 90 USD/b.

Samas hinnalangusele annavad hoogu juurde nii USA laovarude kasv, Hiina ranged COVID-19 meetmed kui ka kartus majanduslanguse ees. „Järsud intressimäärade tõstmised aeglustavad majandust ning vähendavad nõudlust kütuse järele. Samas näeme statistikast, kuidas Venemaalt üritatakse võimalikult palju naftat enne sanktsioone välja vedada.“ lisas Sassi.

Circle K mootorikütuste hinnastamisjuht rõhutas, et Circle K Eesti AS ostab kõik mootoribensiinid ja diislikütused otse Euroopa Liidus asuvatest rafineerimistehastest. Nad ei osta, müü ega vahenda Venemaal ega Valgevenes toodetud mootoribensiine ega diislikütust.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid