„Paraku on ka inimesi, kes kasutavad jõulueelset perioodi ära ja saadavad välja petukirju, lootuses õnge otsa saada inimesed, kes ka päriselt paki saabumist ootavad. Pettur-Grinchide eesmärk on jõulud ära rikkuda ja inimestelt raha välja petta,“ kirjutab PPA sotsiaalmeedias.

E-kirja juurde on lisatud link, mille avamisel ilmub ekraanile jäljendatud Omniva koduleht, kus palutakse sisestada oma pangakaardi andmed. Tegemist on pettusega ja need e-kirjad tuleks kustutada.


Petukirjade tunnused: saatja e-mail on kahtlane, nt: noreplay@bkkb.com; esinevad kirjavead; lingid, mis on avanedes sarnased ettevõtte kodulehele, kuid pealehele minna ei saa.

Õngitsuskirja või libarahuloluküsitluse usaldusväärsuse tõstmiseks näevad petturid järjest rohkem vaeva. Petukirjad ning veebilehed kujundatakse nii, nagu oleks see mõne tuntud teenusepakkuja või riigiasutuse poolt väljastatud.

On üsna tavapärane, et selleks kasutatakse suure kliendibaasiga pankade, mobiilioperaatorite, jaemüügikettide või postiteenuse pakkujate sümboolikat. Sellega suurendavad petturid tõenäosust, et mõni heauskne petukirja saaja või libarahuloluküsitluse lehe külastaja läheb liimile ja jääb avaldatud infot uskuma.

Nagu erinevate petuskeemide puhul tavaks, on ka õngitsuskirjade ja libarahuloluküsitluste levitamise eesmärk lihtne: pääseda ligi inimese isiku- või krediitkaarti andmetele ning teenida seeläbi kuritegelikku tulu.