KUULA SAADET | Tööelu: Tööinspektsiooni olulisim eesmärk on muresid ennetada
Teame ja tunneme Tööinspektsiooni pigem kui asutust, mis astub uksest sisse siis, kui keegi on kaevanud halbade töötingimuste üle või teemaks hoopis ilmnenud töökius. Või kui on vaja töövaidluskomisjonis saada õigus mõnele lepinguvaidlusele. Vähem teatakse aga seda, et Tööinspektsiooni olulisemaks tööks on hoopis tööalaste murede ennetamine.
„Kõige parem oleks ju see olukord, kui tööl jamasid ei oleks, kui kõigil oleks hea töötada, tööle minnakse ja sealt tullakse rõõmsalt ning rahulolevalt, et tingimused oleksid tänapäevased, kolleegid toredad, poleks kiusu ja kõik töötajad julgeksid oma arvamust avaldada. Et sellist keskkonda saaks luua, võiks meie poole pöörduda enne, kui probleemid tekivad. Et saada meilt nõu, kuidas töökeskkond luua selliseks, et probleeme tulevikus ei tekiks,“ räägib Tööinspektsiooni peadirektor Meeli Miidla-Vanatalu.
Tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant Piret Kaljula lisab, et alati ei pea Tööinspektsiooni poole pöörduma juba olemasoleva probleemiga: tööandja võib nõu küsida näiteks selle kohta, mida peaks tegema, et inimestel oleks parem töötada. Ka töötajad võivad Tööinspektsioonilt uurida, mis tingimusi peab tööandja neile pakkuma.
„Aga olulisim kõigest on ikkagi see, et mõlemad pooled julgeksid üksteisega rääkida. Kui tööandja ei tea ega saa ka teada, mis töötajat häirib, ei ole seda probleemi võimalik ka lahendada. Inimesed peavad julgema omavahel rääkida ja tööandja peab looma sellise õhkkonna, et julgetaks omavahel kommunikatsioonis olla,“ selgitab Kaljula.
Saates rääkisid tööst, tööl toimuvatest jamadest ja ennetustööst Tööinspektsiooni peadirektor Meeli Miidla-Vanatalu ja töökeskkonna konsultant Piret Kaljula. Saadet juhtis ajakirjanik Martin Hanson.