Bolti tõukerataste spetsialist Aleksandr Lilišentsev märkis, et sel hooajal toodi tänavatele ka elektrilised jalgrattad ja üldiselt on kergliikurite laenutus olnud väga edukas. „Näeme, et inimesed on tõukeratta kui liikumisvahendi üha enam omaks võtnud ning näevad, et lühikeste vahemaade läbimiseks on tõuke- või jalgratas mugavam kui auto,“ ütles Lilišentsev.

Palju tööd tehti sel aastal tõukerataste ohutuse tagamise ja sõitjate harimise nimel. „Tõukerattad on tulnud linnadesse selleks, et jääda ning peame jätkama tööd sõitjate ja kaasliiklejate ohutu liikluskäitumise teadlikkuse tõstmise nimel. Seega tuletame veelkord meelde, et tõukeratas on mõeldud sõitmiseks ühele inimesele, tasub kanda kiivrit ning kinni pidada liiklusreeglitest,“ rõhutas Lilišentsev.

Hetkel on arendamises ja testimises joobeseisundis sõitmise ennetamise, pidurdamisel libisemise tuvastamise ja tandemsõidu ennetamise funktsioonid. „Katsetame tandemsõidu ennetamise funktsiooni alates suvest ning oleme juba näinud muutusi sõitjate käitumises. Võrreldes augustikuuga tuvastas meie tehisintellektil põhinev hoiatussüsteem novembris 30% vähem kahekesi tõukerattaga sõitmisi, mis omakorda näitab sõitjate liiklusohutumat käitumist,“ lisas Lilišentsev.

Tõukerataste hooaeg numbrites:

  • Kogu hooaja vältel sõideti Eestis tõukeratastega ligi 8 miljonit kilomeetrit ehk 200 tiiru ümber maakera

  • Tõukerataste kasutajate hulk suurenes kolmandiku võrra

  • Kõige pikem sõit, mis Bolti tõukerattaga sel hooajal tehti, oli 45,8 kilomeetrit.

  • Tõukerataste kõige innukam kasutaja tegi kokku 2352 sõitu ehk kuus sõitu päevas

  • Ühe kasutaja läbitud suurim kilometraaž aasta jooksul kokku oli 2862 kilomeetrit ehk ta võinuks sõita otse Tallinnast Rooma.

  • Keskmine tõukerattaga sõitja on 29-aastane

Bolti tõukerattaid saab laenutada üheteistkümnes Eesti linnas: Tallinnas, Tartus, Pärnus, Haapsalus, Kohtla-Järvel, Narvas, Jõhvis, Rakveres, Viljandis, Võrus ja Kuressaares. Elektrilised jalg- ja tõukerattad naasevad kõikidesse linnadesse siis, kui ilmastikuolud seda võimaldavad. Vahepealne aeg kulub teenuse arendamiseks ja kasutusmugavuse parandamiseks.