Ajas enim väärtust kasvatavad sõiduvahendid on reeglina haruldased, eksklusiivsed ja hästi säilinud autod. carVerticali autoeksperdid koostasid oma nimekirja autodest, mille väärtus võiks tulevikus tõusta ning nende omanikele kasumit toota.

Mercedes-Benz 190 (W201)

Mercedes-Benz 190 (W201) oli ühel hetkel väga populaarne mudel ja selle väärtus kasvab jätkuvalt. 70ndatel oli Mercedes-Benzis uute autode valmistamise eelarve 10 korda suurem kui konkurentidel ja selle tulemusena nimetatakse MB vanemaid mudeleid hävitamatuteks. Kõige võimsam 190E 2.5-16 Evolution II versioon maksab tänasel päeval juba sadu tuhandeid dollareid. Siiski leidub veel võimalusi osta suhteliselt odavalt 2,3-, 2,5- või 2,6-liitrise mootoriga tavaversioone.

Toyota MR2 (Mk1)

MR2-seeria autodel on kõike, mida üks tõeline sõiduentusiast võiks eales soovida – tagasillavedu, keskpaigutusega mootor, tundlik rool ja manuaalkäigukast. Esimese põlvkonna MR2, mis kaalub vaevalt tonni, toodeti kompressormootoriga ning see suutis kiirendada 0-100 km/h 6,5 sekundiga. Tegemist on ainulaadse klassikalise sportautoga, millel on kaks istekohta ja üles tõusvad esituled.

Mazda MX-5 Miata (NA)

Mazda MX-5, tuntud ka kui Miata, on Toyota MR2 tõsine konkurent. Esimese põlvkonna MX-5 toodeti aastatel 1989-1997 ning see mudel pälvis ohtralt tähelepanu. Auto on tuntud oma sujuva juhitavuse ja usaldusväärse 4-silindrilise, 113 hj tootva mootori poolest. Kui otsite turvalist investeeringut ja teil on garaažis veel pisut vaba ruumi – MX-5 on üks parimaid valikuid.

Mitsubishi Lancer Evolution IV

Lancer Evolution IV, mis tuli turule 1996. aastal, on üks kõige ihaldusväärsemaid, kuid samas ka odavamaid Jaapani koduturule ehitatud mudeleid. Hinnatasemel 12 000-15 000 dollarit on 4. põlvkonna Lancer Evolutionil kompaktne neljasilindriline mootor, mis saavutab 276 hobujõudu.

2015. aastal lõpetas Mitsubishi Lancer Evolutioni tootmise, et keskenduda hübriid- ja elektriautodele. See asjaolu on positiivselt mõjutanud ka haruldasema mudeli väärtust.

BMW M5 E34

Paljud autojuhid arvavad, et BMW M-seeria on selline haruldus, mida nad endale kunagi osta ei saa. Siiski võib kasutatud sõidukite turul leida ka odavamaid mudeleid, millede hulgas on BMW M5 E34 üks huvitavamaid näiteid.

1988. aastal esimest korda esitletud võimsat äriklassi sedaani viib edasi 3,8-liitrine kuuesilindriline ridamootor, mis arendab 335 hobujõudu. Selle klassikalise BMW M5 alghind on umbes 15 000 dollarit, kuid selle järelturu väärtus kasvab kiiresti.

Honda S2000

Kui soovite osta sportautot, ei leia te ilmselt midagi võluvamat kui Honda S2000. Kuigi Mazda MX-5 ja Toyota MR2 on toredad autod, millel on väikesed puudused, siis S2000 on palju soliidsem valik. Sellel on lihtne, kuid usaldusväärne mootorikonstruktsioon, sujuv juhitavus, tagarattavedu, atraktiivne disain ja vabalt hingav 2,2-liitrine mootor, mis saavutab 237 hj. Esimest korda 1999. aastal esitletud roadsterit müüakse praegu 10 000-15 000 dollari eest ja hinnalangust ei ole lähiajal ette näha.

Volkswagen Phaeton

2002. aastal turule tulnud Volkswageni lipulaev Phaeton ei leidnud endale püsivat kohta Saksa tootja autopargis. Sel oli raske konkureerida mudelitega, mis olid endale juba turul nime teinud, nagu näiteks Audi A8, BMW 7-seeria ja Mercedes-Benzi S-klass. Selle tulemusena lõpetati Phaetoni tootmine 2016. aastal.

Tänapäeval saab Phaetoni varaseimat versiooni osta vaid 3000-4000 dollari eest. Hästi säilinud mudeli hind kasvab aga väga suure tõenäosusega. Phaeton on VW ainulaadne ja soliidne katse siseneda luksusautode turule – see mudel ehitati Bentley baasil ning sisseehitatud varustuse nimekiri on tõesti erakordselt pikk.

Land Rover Discovery (Mk1)

Land Roveri maasturid on tuntud oma maastikuvõimekuse ja mugavuse, kuid mitte niiväga usaldusväärsuse poolest. Võrreldes uuemate mudelitega on 1. põlvkonna Land Rover Discovery suhteliselt kindel, lihtne ja usaldusväärne auto, mille populaarsus on kasvanud paljude maastikusõidu sõprade seas.

Hiljem on Discovery maasturite arv meie teedel vähenenud, mis omakorda tõstab hästi säilinud mudelite hinda. Eriti kehtib see olukorra kohta, kui kapoti all on Roveri V8-mootor.

Ford Puma

Kas mäletate veel seda ebahariliku väljanägemisega Fordi kompaktmudelit? Nõudlus selle järele ei olnud kunagi kuigi suur, seetõttu toodeti autot vaid 5 aastat. 20 aastat hiljem võttis Puma nime üle Fordi uus kompaktne crossover. Autokollektsionääridele ja -entusiastidele meeldivad aga 80ndate ebatavalised mudelid; seega on ka Pumal palju realiseerimata potentsiaali.

Mercedes-Benz C63 AMG V8

Tänapäeval lasevad paljud autotootjad välja uusi väiksema mootoriga mudeleid, liikudes järk-järgult elektriliste versioonide suunas. Mercedes-Benz AMG-seeria on selles vallas üks kõige laastavamaid näiteid.

Äärmiselt võimsad ja möirgavad AMG mudelid pakkusid kõike, mida autohuvilised võisid kunagi soovida. Kuid 2015. aastal lõpetati legendaarse C63 AMG mudeli tootmine – see oli viimane mudel, millel oli vabalt hingav 6,2-liitrine V8-mootor. Et tuttuut Mercedes-Benz AMG-d ei ole võimalik enam osta, siis on aeg hakata hindama vanemaid võimsa sisepõlemismootoriga mudeleid.

Edukas autodesse investeerimine eeldab mõningaid teadmisi nende ajaloost ja turu soovidest. Kui soovite seda teed minna, siis püüdke vältida impulsiivseid ja pigem isiklikel emotsioonidel põhinevaid otsuseid. Valige õige mudel, varuge kannatust ja hiljem saate oma auto müüa palju kõrgema hinnaga.