Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) pressiesindaja Aap Andreas Rebase sõnul on tarbijavaidluste komisjon selle aasta 11 kuuga teinud umbes 800 otsust. „Tarbijate kaebusi on tulnud aga üle 3000 ja neid on olnud enam kui 1000 eri kaupleja kohta,“ lisab ta. „Valdkonniti saab välja tuua, et kõige rohkem probleeme on olnud mööblikauplustega ja lendude hilinemistega (11 kuuga vastavalt ca 340 ja 270 kaebust),“ räägib ta.

Kui kaupleja ei täida seadusest tulenevaid nõudeid, pöördub TTJA otse ettevõtte poole. „Juhime tähelepanu rikkumisele, anname võimaluse selgitada, ja rikkumise kõrvaldamata jätmisel on meil õigus teha ettekirjutus,“ selgitab Rebas, lisades: „Väga erandlikel juhtudel teavitame avalikkust selliste kauplejate osas, kes ei näita mingeid märke koostöövalmidusest probleemide lahendamiseks: ei vasta kirjadele, ei lahenda tarbijate kaebusi ning ei reageeri tarbijavaidluste komisjoni otsustele.“ Selliste ettevõtetega saab tutvuda TTJA kodulehel.

Viimati esitati TTJA-le üle 3000 kaebuse 2018. aastal. Vahepealsetel aastatel jäi avalduste arv alla selle.