Enam kui poole summast moodustasid elektriautod. Hiinas tegutsevad autotootjad eksportisid hingekuul Euroopasse 3,2 miljardi dollari eest elektrisõidukeid, mis on 165% rohkem kui aasta varem. Peamised importijad on Belgia ja Inglismaa, moodustades 70% kõikidest tarnetest.

Majandusuuringute ettevõte Fitch Solutions prognoosis hiljuti, et kui praegu omavad Hiina autotootjad umbes 5% Euroopa elektriautode turust, siis 2025. aastaks kasvab see 15% peale. Sama trendi märkab ka Prantsuse autotööstuse konsulteerimisfirma Inovev, sh oma rolli mängib selles asjaolu, et hiinlaste Geely käes on Volvo Cars ning sellest välja kasvanud Polestar. Kuid tulemas on veel teisigi.

„Oodata võib uute brändide tutvustamist Euroopas nagu Aiways, BYD, JAC, NIO, Great Wall, Hongqi, Seres ja Xpeng, millest enamus on spetsialiseerunud elektriautodele,“ vahendas Forbes firma hiljutist raportit.

Kui Hiina autodele kehtib Euroopasse importides 10% tollitariif, siis vastupidises suunas on see 15-25%. Juhul kui Hiina autode import jätkab kasvamist, võib oodata, et selles osas soovitakse näha muutusi.

Samal ajal omavad mitmed maailma autofirmad, nagu näiteks BMW, Dacia ja Tesla, tehaseid Hiinas, kust tarnitakse autosid ka Euroopasse. Sama teed on ette võtmas ka Volkswagen.

Parandatud 29.12 kell 9:00, algne pealkiri „Eurooplased on hakanud üha enam Hiina autosid ostma“. Impordi sisse läheb ka Euroopa ja USA autotööstuste toodang, mida valmistatakse Hiinas, aga tarnitakse Euroopasse.