Inter Cars: sel aastal elavneb vanade autode remonditurg
(9)Kobarkriisi tagajärjel pole Eesti ja Euroopa turule jõudnud piisavalt uusi autosid, mis tähendab, et asume nüüd oma vananevat autoparki aina intensiivsemalt remontima. Autoremondiga tegelevatel ettevõtetel on majanduslanguse ja kriiside koosmõju tagajärjel potentsiaali turuosa suurendada just margiesinduste arvelt, mis on orienteeritud rohkem garantiilise sõiduki hooldusele, sõnas Euroopa ühe suurima sõidukite varuosade maaletooja Inter Carsi hulgimüügi juht Aapo Kitsing.
„Kui kiibikriisi aegu soovisid omale paljud uut autot ja neid polnud lihtsalt inimestele võimalik tarnida, siis nüüd hakkab uusi autosid vaikselt peale tulema, kuid majanduslanguse ja ebakindla tuleviku valguses ei soovi inimesed enam suuri rahalisi kohustusi kaela võtta,“ sõnas Aapo Kitsing, Inter Carsi sõiduauto varuosade hulgimüügi juht. „Raskemate aegade tulekul otsivad autoomanikud ikka soodsamat töökoda ning varuosa, et jääks raha rohkem olulisemate asjade peale kulutamiseks.“
Aapo Kitsingu sõnul loob kasutatud autode remondituru elavnemine soodsa pinnase valdkonna tehnoloogiliste lahenduste suuremaks vastuvõtlikkuseks. „Lansseerisime sel aastal Eestis autoteeninduste otsingusüsteemi Motointegrator.com, mis on sisuliselt sama nagu meile kõigile tuntud majutuse otsingusüsteem, kuid sealt leiab erinevad remondi ja hoolduse pakkujad, kelle juurde saab broneerida külastuse. Eestis on platvormiga jõudnud liituda juba üle 300 töökoja ja prognoosime, et 2023. aasta lõpuks saab keskkonnast valida juba umbes 600 töökoja vahel. Eesmärgiks oleme seadnud ligi 1000 töökoja lisandumise, mis moodustaks umbes 50% Eesti kvalifitseeritud töökodadest,“ märkis Kitsing ning lisas, et Motointegrator.com töötab Euroopas juba 16 erinevas riigis.
Poola börsil noteeritud Inter Carsi Eesti esindaja sõnul aitab remondi ja hoolduse otsingumootor lahendada ka digitaalsete hooldusraamatute probleemi. „Füüsiline hooldusraamat on kaasaegsetest autodest kadunud ning autotootjad on selle asendanud elektroonilise hooldusraamatuga, kuid probleemiks on see, et see pole lihtsasti ligipääsetav, nii autoomanikul kui mittemargiesindusel,“ lausus Kitsing.
„Kui enam margiesinduses ei käida, siis reeglina peatuvad ka märked hooldusraamatus ning peab hakkama tšekke ja arveid koguma, et hilisemal auto müügil selle hooldamist ja remonti tõendada. Motointegrator.com keskkonnas on võimalik töökojal märkida tehtud tööd ning tööd, mis peagi vajavad tegemist. Lisaks saab seadistada keskkonnas ka endale erinevaid meeldetuletusi,“ lisas Kitsing.