„Toornafta hind on viimasel nädalal olnud heitlik liikudes vahemikus 78-87 USD/b. Näha on, et turgudel puudub selge suund ning iga infokild nafta pakkumise ja nõudluse kohta jõuab reaktsioonina koheselt ka valmistoodete hindadesse,“ nentis Circle K Eesti mootorikütuste hinnastamisjuht Indrek Sassi. Täna on mootorikütuste hinna peamisteks mõjutajateks majanduslanguse kartus, USA laovarude langus, Hiina range COVID poliitika järsk lõppemine ning sanktsioonid Vene toodetele.

Sassi tõi välja, et suurimateks hinda tõstvateks teguriteks on hetkel nafta laovarude langus USA-s ning teadmatus, milliseks kujuneb Euroopa diislikütuse turg peale Vene päritolu kütustele kehtestatud sanktsioonide jõustumist. „5. veebruaril Vene valmistoodetele kehtima hakkavad Euroopa Liidu sanktsioonid lõikavad hinnanguliselt ära ligi 50% Venemaa kütusetarnetest, mis moodustas umbes 10% Euroopa nõudlusest. Selle asendamine toimub kaugemate regioonide toodetega, mis omakorda tähendab kallimat tootehinda Euroopas isegi olukorras, mil nõudlus üldise majanduse jahenemise tõttu langeb,“ selgitas mootorikütuste hinnastamisjuht.

Hinnalanguse suunas lükkab kütusehinda aga COVID-19 jätkuv lai levik Hiinas ning kartus majanduslanguse ees. „Järsud intressimäärade tõstmised aeglustavad majandust ning vähendavad nõudlust kütuse järele“ kirjeldas Sassi. „Erinevaid hinnamõjureid on palju ja valmistoodete hindade edasise arengu prognoosimine on kui loto võidunumbrite äraarvamine.“