FoodStudio asutaja Helgor Markov rääkis, et võrreldes 13 aasta taguse ajaga, kui avati FoodStudio esimene toidustuudio, on kooskokkamise traditsioonid ja kodus söögi valmistamise trendid üsna palju muutunud. „Skandinaavias hakkas kodus kvaliteetse toidu valmistamine järsult üha suuremat populaarsust omandama umbes viis aastat tagasi. Koroonapandeemia ei jätnud inimestele valikuvõimalust ja tegi ka kõigist Eesti inimestest kodukokad.“

Helgor Markov tõi välja 2021. aasta World Cooking Index uuringu, mis näitab, et kui enne koroonapandeemiat tehti Euroopas keskmiselt 7-9 toidukorda nädalas kodus, siis täna valmistatakse kodus 10-12 toidukorda nädalas. „Lisaks lihtsatele kodustele toitudele otsitakse järjest enam põnevaid retsepte ja soovitakse õppida ise restoranitasemel toitu valmistama.“

Lisaks toiduga seotud üritustele alustas FoodStudio 2017. aastal toidutootmist. Coop Panga toel valmis FoodStudio puljongite tootmisliin.

Coop Panga äripanganduse juht Arko Kurtmann lausus, et pöördelised ajad on äri alustamiseks väljakutsuvad, aga annavad julgetele ettevõtjatele hea stardivõimaluse. „FoodStudio meeskond on parim näide ettevõtjatest, keda saadab edu, kuna tööd tehakse kirega. Lisaks moodsale kooskokkamise stuudiole on nad välja arendanud tootmisliini Eesti edukamatele puljongitele, mida juba ka Euroopasse eksporditakse. Coop Panga missiooniks on finantseerida ja toetada selliseid ambitsioonikaid kodumaiseid ettevõtmisi ning ootame huviga FoodStudio järgmisi ettevõtmisi.“

FoodStudio alustas esimeste üritustega uuel suuremal pinnal Telliskivi Loomelinnakus möödunud jõuluperioodil. „Aasta lõpp oli uue stuudio käimalükkamiseks ideaalne aeg, sest saime jõuluürituste raames viimased detailid paika loksutada. Tänaseks on stuudio täielikult valmis ja avame uksed ametliku avaüritusega, mille osalejad saavad muidugi ka oma toiduvalmistamise oskusi uute teadmistega rikastada,“ rääkis Markov.

Markovi sõnul sai FoodStudio 2009. aastal alguse armastusest toidu vastu. „Privaatseteks üritusteks mõeldud toiduvalmistamise stuudio kasvas suuremaks kui olime algselt plaaninud. Aastate jooksul oleme korraldanud sündmusi ettevõtetele ja sõpruskondadele, viinud läbi toidukoolitusi, tutvustanud erinevate maade kööke, traditsioone ja uusi toidutrende.“