Läbi ja lõhki roheline

Nagu nimigi mõista annab, on roheline mõtlemine juba sünnist saati ettevõtte DNAsse sisse kirjutatud olnud. Kui kolm trükistega tegelevat ettevõtet pea 15 aastat tagasi Ecoprindi nime alla ühendati, pandi paika kindel visioon: hoolida keskkonnast ja tulevastest põlvedest.

Praeguseks oleme kõik juba rohelise mõtteviisiga harjunud, kuid Ecoprindi sünnihetkel oli ettevõte selles vallas omamoodi pioneer. Vaadates tagasi algusaastatele, siis ega need kergete killast ei olnud. Keskkonnast hoolimine nõuab omajagu ressurssi ja alustaval ettevõttel seda varnast võtta ei olnud. Küll aga oli meelekindlust jätkata ja uue lähenemise juurutamisel ellu jääda.

Aastate jooksul on läbi käidud pikk teekond ja tootmisprotsessi sisse viidud hulganisti muudatusi, mis kõik ettevõtte jalajälje vähendamisele tublisti kaasa on aidanud. Näiteks on välja vahetatud masinapark, tänu millele muutus trükkimisprotsess oluliselt rohelisemaks. Uued seadmed kulutavad 80% vähem vett ja kahanenud on ka kemikaalide osakaal. Mainimata ei saa jätta ka seda, et kõrgeid standardeid ei ole Ecoprint kehtestanud ainult endale, vaid ootab seda ka kõigilt, kellega koostööd teeb. Pakendi ja muude trükiste tootmisahel ei alga ega lõppe trükikojas. Protsess saab alguse materjali tootmiseks vajaliku metsa istutamisega ja lõppeb valmistoote utiliseerimisega. Ecoprindi jaoks on oluline teada, kuidas töödeldakse ümber toorme tootmisprotsessist tekkivaid jäätmeid ja mismoodi valmistrükis kliendini toimetatakse. Seetõttu valivad nad väga hoolikalt partnereid, kelle käest pappi ja paberit hangivad ning lisateenuseid tellivad.

Ecoprindi tootmishoone

Uued sihid

Ei ole ilmselt olemas ettevõtet, keda möödunud kriisiaastad kuidagi mõjutanud ei oleks. Nii ei jäänud puutumata ka Ecoprint.

Kui peaaegu kogu maailm 2020. aastal lukku pandi, hakkas õitsema e-kaubandus. E-kaubandus tähendab omakorda asjaolu, et on vaja leida uued võimalused kauba klientideni toimetamiseks. Tekkis hüppeline vajadus visuaalselt ilusate, samas turvaliste pakendite järele. Selle suure saatmise ja pakendamise ajal võeti Ecoprindis vastu otsus pöörata veelgi teravamat tähelepanu kvaliteetsete ja keskkonnasõbralike pakendite tootmisele.

Keskkonnasõbraliku pakendi vastu tunnevad järjest enam huvi nii tarbijad kui ka müüjad, mistõttu on tegemist väga perspektiivika suunaga. Eriti oluline on Ecoprindi jaoks leida kartongist ja lainepapist pakendite tootmiseks uusi ning soodsamaid lahendusi.

Lainepapist joogiklaaside pakend

Kvaliteet, mida hinnatakse maailmas kõrgelt

Ecoprindi puhul on tegemist keskkonnasõbraliku ettevõttega, kes ei ole roheline üksnes oma juttude järgi, vaid kellel on ka kinnitavad sertifikaadid. Nimelt on nad Eesti esimene FSC® sertifitseeritud trükikoda, kellel on ka Põhjamaades tuntud ja tunnustatud keskkonnamärgis The Nordic Ecolabel. Lisaks on nad koostöös Eestimaa Looduse Fondiga välja töötanud kaubamärgi Roheline Trükis.

Keskkonnasõbralikud märgised on nii kodu- kui ka välismaistele ettevõtetele olulised, mistõttu hindavad partnerid Ecoprindi pingutusi kõrgelt. Tänu lojaalsetele klientidele ja tunnustatud tootmisprotsessile saab Ecoprint tuleviku vaadates sihtida kõrgemale. Nii ongi nad eesolevaks aastaks oma sihiku ekspordi suurendamise peale suunanud ja seda mitte ainult Euroopas.

Kui praegu moodustab eksport umbes 11% Ecoprindi müügitulust, siis 2023. aasta eesmärk on kasvatada ekspordi osakaal müügitulust 30%-ni. Plaanis on kasvatada müügikäivet olemasolevatel turgudel (Rootsi, Soome, Bulgaaria ja Norra), kuid nagu eespool mainitud, siis on ambitsioonikad plaanid jõuda oma toodete ja teenustega ka väljapoole Euroopat.

Vaata lähemalt: ecoprint.ee.

Jaga
Kommentaarid