Estravel sai Aivo Takise sõnul alguse tänu kolme faktori koosmõjule. Esiteks, Nõukogude Liidu seadusandlus, mis 1988. aastal muutus radikaalselt ja millega eraettevõtlus sai siinmail taas võimalikuks. Teiseks, neli ettevõtlikku asutajat, kellest kaks juba töötasid välisturismi sektoris. Ja kolmandaks, vastutulelikkus Harju Rajooni Täitevkomiteelt, kes ettevõtte ära registreeris ja enda juures isegi soodsalt ruumid rentis. „Oma praegustest konkurentidest alustasime paar-kolm aastat varem ja see oli edu saavutamisel oluline edumaa,“ nentis Takis ettevõtte algusajale tagasi vaadates.

35 tegutsemisaasta jooksul on positiivseid mälestusi olnud palju – igal aastal nii suuremaid kui ka väiksemaid töövõite. „Algusaastatel oli suureks uhkuseallikaks meie tehnoloogiline edumaa teiste ees. Võtsime näiteks igapäevase e-posti teel suhtluse kasutusele juba 1991. aastal ja sellest järgmisel aastal olid kõik töökohad varustatud arvutitega,“ rääkis grupi juhatuse esimees ettevõtte arenguhüpetest.

Märkimisväärsete saavutustena ettevõtte kujunemisloos tõi ta välja ka Eesti esimesed turismigrupid, keda saadeti sellistesse eksootilistesse riikidesse nagu Singapur, Tai, Seišellid ja Keenia juba ajal, mil Eestis veel passe ega oma raha olemaski polnud. „Samuti esimese välismaise tütarfirma avamine 1995. aastal Lätis, 2007. aastal müügimahu miljardi krooni piiri ületamine ja kindlasti see, kui 2015. aasta lõpus Estraveli enamusosaluse Finnairi ehk kauaaegse põhiaktsionäri käest välja ostsin,“ meenutas Takis. Kõiki neid sündmusi saab pidada olulisteks sammudeks, kuid kõige suurema õnnestumisena tõi ettevõtte juhatuse esimees välja ikkagi heade inimeste leidmise ja meeskonnas hoidmise. „Ainult tänu oma inimestele oleme saavutanud turuliidri positsiooni.“

Seda, et mõne tootegrupi või sihtkoha vastu huvi kahaneks või kaoks, Estravel Group ASi juhatuse esimehe Aivo Takise sõnul näha pole.

Lennukid taas pilgeni täis

Aivo Takis kinnitas, et vaatamata keerulistele aegadele pole inimeste huvi reisimise vastu raugenud. „Inimesed oleksid ka pandeemia ajal julgenud reisida, kui poleks olnud administratiivseid piiranguid – just välisriikide-sihtkohtade ning lennufirmade omi, mitte Eesti omi,“ selgitas Takis. Ta lisas, et nüüd, mil piiranguid enam pole, on lennukid taas pilgeni täis ja seda hoolimata vahepeal tõusnud hindadest. Lõppenud aastal tegi Estraveli kontsern justkui selle tõenduseks oma kõigi aegade rekordmüügi ehk ületatud sai pandeemiaeelne tase, mille üle saab kahtlemata uhke olla.

„Sel talvel on selgelt tõusnud huvi kruiiside vastu. Seda ei peeta enam igavaks vanainimeste harrastuseks, pigem on edukad noored pered avastanud, milline fantastiline puhkusevõimalus on nädala või kahe pikkune luksuskruiis,“ tõi Takis välja praeguse trendi.

Sel talvel on selgelt tõusnud huvi kruiiside vastu.

Sihtkohtadest rääkides sõnas Takis, et 95% nende klientidest eelistavad reisida ikkagi välismaale. „Eesti eraisikute lemmiksihtkoht on suvel Türgi ja talvel Egiptus – selle paneb paika raha, õigemini keskmise Eesti pere eelarve,“ nentis ta, lisades, et kellele eelarve piire ei sea, soovivad enim külastada Kariibi mere saari, Bali saart ning Austraaliat – need lemmikud pole muutunud juba aastaid. „Ja kes midagi uut kogeda tahavad, neile soovitan sel aastal Tahitit koos Bora Bora saarega või Uus-Meremaa lõunasaart,“ tõi Takis välja põnevamaid sihtkohti neile, kes justkui juba kõikjal käinud on.

Siinkohal rõhutas Aivo Takis sedagi, et kui tihti seostatakse Estravelit võimalusega leida reisipakett soojale maale, on nende suurimaks tootegrupiks siiski juba ligi 30 aastat olnud lennupiletid. „Ma ütlen alati kõigile, et esiteks oleme lennuagentuur, teiseks hotelliagentuur ja alles kolmandaks reisibüroo,“ tõi Takis välja.

Kõrge usaldusväärsus, madal riskiaste

„Arvan, et kõrge usaldusväärsus ja madal riskiaste on põhjus, miks kliendid meid eelistavad. Eriti need, kes on kuskil mujal kõrvetada saanud ja kas kaotanud raha või rikkunud reisi vale ostukoha valikuga. Internet on täis välismaiseid lennupiletite ja hotellide vahendajaid, kes kõik pealtnäha imeodavaid hindu pakuvad, kuid tegelikult ei vastuta mitte millegi eest. Lõpuks selgub ikka, et asjal oli pettuse maik juures ja tegelik kulu oleks meilt ostes tulnud soodsam,“ nentis Takis.

Tema hinnangul teeb Estraveli tiim kliendi jaoks sageli rohkemgi, kui seadus nõuab ja üldine tava on. „Näiteks kui eelmisel aastal läks pankrotti Euroopa Liidu tagatisega reisikorraldaja FlytoCanarias, oleksid kliendid pidanud ise Hispaania pankrotipesast oma raha nõutama. Kuid me aitasime neid ja ostsime kõikide nõuded kohe üles diskonteerimata. Seda ei teinud ükski teine Eesti reisibüroo.“

Parim tunnustus on soovitus

Estravelis on erinevalt teistest Baltikumi reisibüroodest tööl palju häid turundus- ja tootespetsialiste, kes kannavad hoolt selle eest, et kogu aeg oleks võimalik klientidele midagi uut pakkuda ning et sõnumid pakutava koha osas üldse klientideni jõuaksid. „Viimane on tänapäeval keerulisem kui kunagi varem, sest inimesed on infouputusest küllastunud ega taha kõike seda vastu võtta, mida me neile öelda tahame. Kasutame kõikmõeldavaid kanaleid ja kampaaniaid, millest osa on ärisaladus. Kuid üks on kindel – kõige parem turunduskanal on juba 30 aastat olnud nn WOM ehk word-of-mouth marketing, kus kliendid ise kiidavad ja soovitavad meid oma lähikondlastele. Ma arvan, et see ei muutu ja jääb meie põhikanaliks veel sajaks aastaks,“ prognoosib Aivo Takis tulevikule mõeldes.

Estraveli pakkumiste, sihtkohtade ja teenustega saab tutvuda aadressil estravel.ee.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid