Reisile sinuga ... ja nii juba 15 aastat
Eestlaste seas armastatud Tez Tour tähistab tänavu 15 aasta juubelit. Tähtsa sündmuse eel numbreid kokku lüües oli reisikorraldajal rõõm tõdeda – selle ajaga on nad lennutanud akusid laadima rohkem kui 600 000 turisti.
Tõsi, teekond ilunumbriteni ei ole olnud lihtne ja sirgjooneline, tagasilöökideta. 2008. aastal, kui ettevõte Eestis kanda kinnitas, oli konkurents siinsel turul võrdlemisi tihe – kodumaal toimetas aktiivselt viis reisikorraldajat. Esimesed aastad kulgesid niisiis suuresti katsetamise tähe all. Kuigi Tez Tour tegutses selleks ajaks juba nii Lätis kui ka Leedus, ei tulnud Balti õdede-vendade kopeerimine kõne alla. „Siinne turg erineb sealsetest ja oli raske aru saada, millised sihtriigid on eestlaste seas nõutud.“
Paralleelselt tuli teha palju tööd turistide ja partnerite-edasimüüjate usalduse võitmisega. Näiteks lennutati nii mõneski sihtkohas esialgu reisijaid kahte erinevasse lennujaama. Seda pelgalt selleks, et aru saada, milline regioonidest on siis ikkagi turistide seas rohkem armastatud. „Türgis lendasime nii Bodrumisse kui ka Antalyasse, kuni lõpuks selgus, et Antalya piirkond on meie klientidele rohkem meeltmööda.“
Selline tagasiside kogumise vorm töötas. Juba 2010. aastal sai ettevõte alustada online-müügiga, mis on ühele reisikorraldajale selge märk sellest, et nüüd on klientide usaldus võidetud – online’ist ostetakse reise ikkagi ainult siis, kui ollakse juba veendunud, et saab reisikorraldaja peale kindel olla.
Turismi kõrgklass
Mida tehti aga teistmoodi, et konkurentide seast silma paista? Tez Touri eestvedajad julgevad arvata, et küllap oldi tugevad eeskätt just sihtriikides olevate esindajate tõttu. „Nad võtavad turistid lennujaamas vastu, viivad nad transfeeridega hotelli, jagavad kätte kogu vajaliku info ja pakuvad ka kohapealseid ekskursioone. Samuti on nad toeks kogu reisi vältel ja kui puhkus möödas, saadavad ka tagasi lennujaama.“
Ühe suure eelisena näeb reisikorraldaja ka pühendunud kollektiivi. Algab ju ühe õnnestunud reisi valem juba professionaalsest reisikonsultandist, kes aitab kliendil pead pööritama panevas hotellide valikus navigeerida. „Selleks käivad müügiinimesed igal aastal enne hooaja algust hotellikompleksidega tutvumas, et katsetada omal nahal ära kõik uuendused ja muudatused.“
Klient ei jää oma muredega üksi
Mis tahes väljasõitudel tuleb ikka ette äpardusi, sekeldusi, plaanide muutusi. Satuvad need võõrsil juhtuma, on hirm ja ajutine peataolek seda suuremad. Küll on hea, kui abi on siis kõigest telefonikõne kaugusel. Tez Touri esindajad on olnud alati ööpäev ringi kättesaadavad ja valmis stressirohkel ajal ohjad enda kätte haarama.
Kõige enam tuleb reisikorraldaja sõnutsi ette ikka dokumentide kaotamist või ootamatut haigestumist, ka haiglasse sattumist. Jääda olukorras, kus reis on niigi rikutud, veel üksipäini bürokraatia hammasrataste vahele, võib olla tõepoolest rusuv. „Kust otsast üldse alustada? Kuidas ma õigupoolest oma kindlustust kasutada saan?“ Peaks see juhtuma mõnel Tez Touri reisil, piisab kõnest reisiesindajale, kes aitab juba võtta ühendust vastava asutusega ja selgitab ka kindlustuse kasutamise tagamaid. Hiljaaegu potsataski reisifirma postkasti tänu täis tagasiside:
Tahan teid tänada reisi eest, oli tore, võimalusi arvestades. Nimelt jäi laps lennukis haigeks ja abikaasa ka. Abikaasa ei tõusnud 3 päeva voodist, lapsega veetsime ühe öö haiglas. Minu haigus kulmineerus kahel viimasel päeval. AGA mitte sellest ei tahtnud ma rääkida.
Palun andke edasi TÄNU kohalikule Tez Touri esindajale Triinule. Ta orgunnis meile auto, haigla ja kõik muu. Seda kiirelt ja profilt. See oli mega oluline tunda, et keegi mõtleb kaasa ja saime efektiivset abi.
Eriti hästi tuli reisiesindaja rolli olulisus välja pandeemia ajal, kui iga riik kehtestas oma nõuded ja kippus neid ka väga sageli muutma. Turistina, kes selles maailmas iga päev ei orienteeru, võis olla üpris keeruline end muudatuste virvarriga kursis hoida. Tez Touri klientidele tõi südamerahu, et nad ei pidanud ise reeglites näpuga järge ajama – kogu töö tehti nende eest ära.
Head teha on hea
Teel juubelini on reisikorraldaja teele sattunud mitmeid katsumusi. Märkimisväärsemad neist 2008. aasta majanduskriis, Islandi vulkaani purskamine, Araabia kevad, terrorirünnak Siinai poolsaare kohal ... Eriti värskelt ongi meeles koroonapandeemia, kui alguses ei teadnud keegi päris täpselt, kui pikalt ja kuidas eriolukord riikidevahelist liikumist mõjutama hakkab. Rasked ajad nõudsid kohati raskeid otsuseid, kuid kõik probleemid said ridamisi seljatatud. Praeguselgi keerulisel ajal on Tez Touri jaoks tähtis olla toeks oma Ukraina kolleegidele. „Pakume Eestisse tulnud töötajatele töökohti ja igakülgset abi,“ selgitab reisifirma esindaja.
Heategevuse on Tez Tour võtnud eraldi oma südameasjaks. Kuigi reisimine on muutunud paljudele iseenesestmõistetavaks, on endiselt palju neid, kes ei saa endale seda põhjusel või teisel lubada. Nii näiteks lõi reisifirma mõnda aega tagasi käed saatega „Südamesoov“, et lennutada üks noor kahe lapse ema oma unistuste reisile.
Rääkides koostöödest, ollakse väga valivad ka selle suhtes, millise partneri kätte oma kliendid usaldada. „Sel hooajal alustasime koostööd rahvusliku lennufirma Nordicaga,“ jagab Tez Tour rõõmusõnumeid. Pole ju ühele reisikorraldajale midagi olulisemat kui see, et turistid jõuaksid turvaliselt ja mugavalt sihtkohta. Mis muud kui kõrget ja turvalist lendu ka Tez Tourile endale!
Vaata lähemalt: teztour.ee