2022. aasta neljanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 234,4 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 7,7%. 2022. aasta müügitulu oli 862,8 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2021. aasta tulemusega 5%.

Siiski puhaskasum kannatas. Neljanda kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 10,6 miljonit eurot, mis oli 9,2% madalam eelnenud aasta võrreldava perioodi kasumist. Grupi 2022. aasta puhaskasum oli 29,5 miljonit eurot, mis jäi eelnenud aasta tulemusele alla 7,9%.

Börsiteates teatati, et kui müügitulu kasv sai veidi hoogu juurde ning kasumi langus pidurdus. Võrreldes aasta varasemaga kasvasid neljandas kvartalis kõikide segmentide müügitulud. Suurima kasvu tegi neljandas kvartalis autosegment, kus autode kättesaadavuse paranemine elavdas kogu autoturgu. Grupi alla kuuluvad näiteks sellised automüüjad nagu Viking Motors ja KIA Auto AS.

Kasumit mõjutas jätkuv energiahindade tõus. Aasta jooksul kasvasid kulud 10 miljoni euro võrra. Põhjustades ettevõtte sõnul lõviosa teenuste kulude kasvust. Energiakulude kasv oli samuti peamiseks põhjuseks segmentide kasumi pidurdumisel mõjutades negatiivselt enim supermarketite segmendi kasumit.

Kinnisvarasegmendis toimus neljandas kvartalis iga-aastane kinnisvarainvesteeringute ümberhindlus, kus varade väärtuse kasv oli aasta varasemast 1,3 miljoni euro võrra madalam, mõjutades kvartalikasumit negatiivselt.

Supermarketite segmendi tähtsamate uudistena toodi välja Selveri Köögi liitmist e-Selveri tellimiskeskkonnaga. Lisaks märgiti, et Selveri Köögi tootmismaht jõudis aasta esimestel kuudel pandeemiaeelse taseme lähedale, kuid inflatsioon ning tarbijate kindlustunde märkimisväärne vähenemine tõid endaga sügise hakul taas kaasa tarbimismahu languse.

2022. aasta supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 12,9 miljonit eurot, kahanedes võrrelduna eelmise aastaga 7,6 miljonit eurot. Puhaskasum 2022. aastal oli 11,7 miljonit eurot, kahanedes võrrelduna eelmise aastaga 6,6 miljonit eurot. Kõrge toidukaupade inflatsiooni foonil süvenes neljandas kvartalis ettevõtte toidukaupade mahulise müügi langus. Hindade kasvu tingis suuremalt jaolt toiduainete tootjapoolsed hinnatõusud ja ettevõtete tegevuskulusid kasvatanud energiakandjate kallinemine, mis omakorda kanduvad edasi toodete ning teenuste lõpphindadesse.

Kaubamajade segmendi 2022. aasta müügitulu oli 105,2 miljonit eurot, ületades eelnenud aasta müügitulu 12,6%. Neljandas kvartalis oli Kaubamajade segmendi müügitulu 33,7 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest 3,1% parem.

Uueks aastaks eeldavad Swedbanki analüütikut samuti langust. „Tallinna Kaubamaja puhaskasum langeb 2023. aastal hinnanguliselt seitsme miljoni euro võrra, 25 miljoni euroni,“ märgib Swedbanki aktsiaanalüüsi juht Andrej Rodionov panga blogis.

Täna langes Tallinna Kaubamaja aktsia -0,31% ja sulgus 9,77 euro pealt.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid