Eesti E-kaubanduse Liit korraldas juba kolmandat aastat koostöös Delfiga Eesti rahva lemmik e-poe konkurssi. Võistluses osales üle 150 e-poe, kelle hulgast valisid enam kui 51 000 konkursilehte külastanud inimest oma lemmiku.

Iga inimene sai hääle anda vaid korra ning otsustada, millise parameetri alusel langetab valiku – kas näiteks klienditeeninduse, ostukorvi selguse, otsimootori toimivuse, kiire tarne, soodsate hindade, meeldiva disaini, tagastusprotsessi lihtsuse või millegi muu järgi.

„Konkursi võitjaks osutus e-Selver, kellel on tõesti mugav e-pood, kus on selge ja toimiv otsing ning lihtne ostukorv. Oluline on ka, et Selver pakub ainsa toidupoena üle-eestilist tarnet ehk teenus toimib edukalt ka maapiirkondades,“ kommenteeris Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Kui kategooriate võitjaid vaadata, siis suurte tegijate kõrval kerkisid esile ka väiksed ja veel vähetuntud e-poed. Aga kõigi puhul joonistub välja üks – neil on kaasaegsed ja tõesti toimivad e-poed korraliku otsingusüsteemi ja kõige muu vajalikuga. Samuti saadab võitjatest enamus tellimuse teele juba samal päeval, ja see on, mida tarbija hindab kõrgelt.“

Väät lisas, et selgelt on näha trendi, kus e-poodidest on hakatud palju soetama ka selliseid kaupu, mida varem internetist nii aktiivselt ei tellitud – näiteks toitu. „Toidu ostmine veebipoodidest on paari aasta jooksul kasvanud kordades,“ märkis Väät.

Konkursi võitja e-Selver ise viitab, et tegemist on Eesti ja teadaolevalt maailma esimese üle-riigilise hüpermarketi-suuruse sortimendiga värskete, jahutatud, sügavkülmutatud ja tööstuskaupade ning koduelektroonika kojuvedu pakkuv e-pood. Kogusortimendis on suurusjärgus 12 000 toodet. E-Selver teenindab enamikke maakondi ja linnu igapäevaselt. Samuti saab nende veebipoes valida ka seda, kas tellimus pakendatakse kile- või paberkotti, kas klient nõustub puuduva toote korral asendustootega või mitte.

E-kaubandus ületab jaekaubanduse kogukäibest juba 25% piiri. Euroopa e-kaubanduse tururaport tõstab esile, et Eestis teeb e-oste hinnanguliselt 76% elanikkonnast. Sellega edestab Eesti tuntavalt näiteks lõunanaabrit Lätit (63%) ja on samas „kaalukategoorias“ Soome (78%) ning Prantsusmaaga (78%).

E-kaubanduse Liidu andmeil tegutseb Eestis suurusjärgus 7000 e-poodi. „Eesti veebipoodide jaoks on kindlasti suur väljakutse, kuidas rahvusvahelises konkurentsis edukas olla. Siin on aga meie e-poodidel rahvusvaheliste tegijate kõrval oma trumbid ja konkurentsieelised, mis puudutab näiteks kiiret komplekteerimist ja tarnet, eestikeelset vahetut ja operatiivset kliendisuhtlust ning kaupa, mida saaks juba samal päeval postitada,“ ütles Väät. „Seega, paku 1-2 päeva tarnet, vahetut ja meeldivat ostukogemust. E-pood ei tohi olla poolik, katki, kohati mitte töötav. Too välja, et vajadusel on kaup võimalik 14 päeva jooksul väga lihtsasti tagastada, eesti keeles saab kiire kontakti. Paku 7-päevast komplekteerimist, ära tööta e-poes üksnes esmaspäevast reedeni vaid iga päev. Rahvusvahelise suure kontserniga ei pruugi kaubavalikus, hinnas ja kindlasti mitte turundusvõimekuses võistelda, kuid kiirus, turvalisus ja eestikeelsus on sinu trumbid, Eesti kaupmees.“

Eesti E-kaubanduse Liit on 2008. aastal loodud katusorganisatsioon, kuhu kuulub ligi 500 ettevõtet üle Eesti. Samuti väljastab liit turvalise ostukoha usaldusmärgist ja korraldab neli korda aastas toimuvat veebipoodide ühiskampaaniat E-smaspäev.

Tarbijate valitud parimad e-poed 2023:

  • e-Selver Rahva lemmik e-pood 2023

  • kaup24 Kaubamajad

  • Allo Kodutehnika ja audio

  • Aboutyou Rõivad ja jalatsid

  • Korilane Ilu ja tervis

  • Rahva Raamat Sport, hobid, lemmikloomad

  • Goldtime Ehted ja aksessuaarid

  • Klotsipood Lasterõivad,-jalanõud ja -tarbed

  • On24 Sisustus ja aed

  • Bauhof Ehitus ja tööriistad

  • e-Selver Toidu- ja tarbekaubad

  • Kingitus.ee Teenused

Vaata galeriid meeleolukast õhtust:

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena