2022. aastal registreeriti carVertical platvormil üle 1,4 miljoni kahjujuhtumi. Suurim hinnanguline remondikulu kuulub Ferrari 812 Superfastile, mille parandamise nutumaiguline arve küündib ligi 300 000 euroni.

Eelmisel aastal arvestatud kahjustuste koguväärtus on peaaegu 5,1 miljardit eurot. Võrdluseks näiteks on Forbesi hinnangul jalgpalliklubi Madridi Reali väärtus 4,75 miljardit eurot.

Enim vigastusi saanud automarkide nimekirja juhib Buick. Viimase aasta jooksul oli 78,1 protsendil platvormil kontrollitud Buickidest andmeid kahjustuste kohta. BMW asub 4. kohal 48,2 protsendiga kahjustatud mudelitest.

Mercedes-Benzi varastatakse kõige suurema tõenäosusega

Platvormil tuvastati rohkem kui 1100 varastatud sõidukit. Kuigi varguste tegelik ulatus on ilmselgelt palju suurem, liiguvadki sellised autod tavaliselt just mustal turul.

On äärmiselt haruldane, et varastatud autod leiavad uuesti tagasitee autoturule, kuid üle tuhande avastatud juhtumi tõestab, et on võimalik siiski sattuda ka varastatud sõidukile.

Üle 50 protsendi avastatud varastatud autodest on toodetud aastatel 2014-2019. Kõige populaarsemad sõidukid varaste jaoks olid aga valmistatud 2017. aastal (9,7 protsenti kõigist varastatud sõidukitest, mis avastati autoajaloo platvormil ).

Kõige populaarsemad varastatud automargid on Mercedes-Benz (14,7 protsenti kõigist varastatud sõidukitest), BMW (14,4 protsenti), Audi (10,4 protsenti), Ford (7,8 protsenti) ja Volkswagen (6,8 protsenti).

15.2% kontrollitud autodest olid tagasi keritud läbisõidunäiduga

Eelmisel aastal arvestati kokku üle 7,4 miljardi tagasi keritud kilomeetri. Et kujutada ette, kui palju on 7,4 miljardit kilomeetrit, siis peaks tuhat autot pideva keskmise kiirusega 100 km/h sõitma peatumata umbes 8,5 aastat, et jõuda kokku sellise läbisõiduni.

Keskmine avastatud läbisõidunäidu pettuste määr oli 15,2 protsenti. Seega on tegeliku läbisõidu varjamine üks tõsisemaid probleeme kasutatud autode turul, mis toob kaasa märkimisväärseid rahalisi probleeme, kui osta sõiduk, mille läbisõidumõõdiku näitu on võltsitud.

Platvorm näitab, et aastatel 2010 - 2013 valmistatud sõidukite ostjad võtavad suurima riski sattuda tagasi keritud näitudega auto peale. Peaaegu iga kümnes 2011. aastal valmistatud sõiduk on võltsitud läbisõidumõõduga (9,2 protsenti kõigist sõidukitest); samas, ka 2012. ja 2013. aastal valmistatud autod on samuti riskantsed, vastavalt 8,6 ja 7,9 protsenti sõidukitest on võltsitud odomeetrinäiduga.

2022. aasta lemmikautod: BMW 3. seeria, Volkswagen Golf, BMW 5. seeria

Andmed näitavad, et eelmisel aastal kontrolliti enim viite kõige populaarsemat automarki: BMW (15,8 protsendi suurune osakaal), Volkswagen (14,5%), Audi (12,3%), Mercedes-Benz (8,6%) ja Ford (5,0%).

See ei ole esimene kord, kui BMW on esikohal, sest mark on ihaldusväärne; seda eriti noorema ostjaskonna seas. Veelgi enam, kui rääkida kõige populaarsematest konkreetsetest mudelitest, siis on kõige enam kontrollitud autod platvormil BMW 3. seeria, Volkswagen Golf, BMW 5. seeria, Volkswagen Passat ja Audi A4.

Kõige populaarsemate autovärvide puhul oli carVerticali platvormil domineerimas ilmselge kolmik. Kõige populaarsemad kontrollitud ajalooga autod olid must (24,6 protsenti kõigist autodest), hall (20,3 protsenti) ja valge (14,2 protsenti). Neile järgnesid sinised sõidukid (10,3 protsenti).

Uuringus analüüsiti andmeid 26 erinevast riigist: Ühendkuningriik, USA, Saksamaa, Prantsusmaa, Hispaania, Itaalia, Holland, Belgia, Ungari, Rumeenia, Leedu, Läti, Eesti, Slovakkia, Sloveenia, Horvaatia, Ukraina, Tšehhi, Poola, Bulgaaria, Serbia, Rootsi, Šveits, Taani, Soome, Austraalia ja Mehhiko. Kõik faktid põhinevad ettevõtte andmetel.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid