ASi Express Post juhataja Katri Laanela sõnul on kojukandevaldkonna sulgemise peamine põhjus igal aastal süvenev kahjum, mis tuleneb peamiselt sisendhindade ja tegevuskulude jätkuvast kasvust, samas kui paberajakirjanduse mahud on kahanemas.

„Omanikud on Express Posti tegevust viimastel aastatel rahaliselt toetanud ning oleme otsinud võimalusi tegevuste efektiivsemaks muutmiseks, kuid sellest kahjuks enam ei piisa,“ selgitas Laanela.

Seoses kojukandevaldkonna sulgemisega koondab Express Post kokku umbes 450 inimest, kellest suurem osa tegelevad perioodika varahommikuse kohaletoimetamisega. „Viime koondamise läbi 2023. aastal jooksul etapiviisi teenuse sulgemise ajagraafiku järgi erinevates piirkondades. Kõik töötajad saavad koondamisteated ja koondamishüvitised oma tööstaaži järgi. Teeme koostööd töötukassaga, et tagada inimestele igakülgne nõustamine ning toetus uue töö leidmiseks,“ lausus Katri Laanela.

Auditeerimata andmete kohaselt oli Express Posti käive 2022. aastal 5,2 miljonit eurot ning kahjum 1,2 miljonit eurot. 2021. aastal oli Express Posti käive 5,2 miljonit eurot ja kahjum 0,6 miljonit eurot.

Kojukandeteenuse sulgemise järel jääb Express Post pakkuma kõnekeskuse teenust ja ajakirjanduse tellijate baaside haldusteenust, mis moodustab umbes 7% ettevõtte tänasest äritegevusest.

1997. aastal asutatud AS Express Post teostas Eesti suuremates linnades ja nende ümber ajakirjandusväljaannete, reklaami- ja ärikirjade kojukannet, kõnekeskuse teenust ja ajakirjanduse tellijate baaside haldusteenust. Ettevõtte omanikud on võrdselt AS Ekspress Grupp ja AS Postimees Grupp.