Tallinki pakkumise kohaselt ootaks töötajaid ees inflatsiooni ning keskmise palga kasvuga seotud kokkulepe seitsmeks aastaks.

Tallinki tegevjuhi Paavo Nõgene sõnul võrdsustatakse palgatõus perioodil 2020-2022 toimunud inflatsiooniga, milleks on 24,4%. Käimasoleval aastal tõuseks seega palgad teenindaval personalil (Hansaliini töötajatel) keskmiselt 9,9% ning tehnilisel personalil (HT Laevateeninduse töötajatel) 12,5%.

Seitsmeaastase kokkuleppe kohaselt tõstetakse laeva tööjõu palku iga-aastaselt tarbijahinna indeksi ja Eesti keskmise palga protsentuaalse muutuse aritmeetilise keskmise võrra, kinnitas tegevjuht.

Leppel lisatingimused

Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) juht Jüri Lember peab palgakokkulepet võimalikuks, kuid samas soovib laevandusfirma muuta ka mehitamislepingut, mis tooks endaga kaasa ka töötajate koormuse suurenemise, ja selle osas on Lember skeptiline.

Nimelt on Lemberi sõnul laevafirma soovimas vähendada töötajaid mitmel laeval, kus reisijate arv on muutunud ning töökorralduses oleks võimalik veelgi vähem töötajaid kasutada. Samas leiab Lember, et laevadel töötavad inimesed juba intensiivsuse ning võimete piiril.

Hetkel tehakse toimetulekuks lisatööd

Palga- ning töökorralduse küsimuses püütavad osapooled kokkuleppele jõuda järgmisel nädalal juba ilma riikliku lepitajata ja lõpliku lahenduseni loodetakse jõuda 10. veebruariks.

Palgaküsimuse lahendamiseks korraldas EMSA 16. jaanuaril hoiatusstreigi, mille raames peatasid tööülesannete täitmise nii Soome kui Rootsi liinide laevatöötajad tunniks ajaks. EMSA tollal rääkis Ärilehele, et oodatakse teenindavale personalile keskeltläbi 17,5%-list palgatõusu ning tehnilisele personalile 22,5% palgalisa. Streikidel osales kolme laeva peale kokku üle 150 töötaja. Streigil osalenud Tallinki töötaja sõnul teeb 70% firma töötajatest mandril lisatööd, et kõrgete hindadega toime tulla.