Vaid kolme aasta jooksul on Indoneesia sõlminud rohkem kui tosin tehingut, mille väärtus on üle 15 miljardi dollari, et toota riigis akusid ja elektrisõidukeid selliste tootjatega nagu Hyundai, LG Group ja Foxconn. Järjekorras on ka Tesla, vahendab Reuters.

Sealne president Joko Widodo on teinud kõik endast oleneva, et veenda Elon Muski oma tootmist nende juurde tooma. „Ma olen kindel, et see tööstus kasvab kiiresti, väga kiiresti,“ ütles president. Indoneesias on USA geoloogilise uuringu andmetel kokku 21 miljonit tonni tõestatud niklisisaldusega maaki. See on peaaegu veerand maailma varudest.

Jokowi keelas 2020. aastal niklimaagi ekspordi, kuid lubas kõrgema väärtusega niklitoodete eksporti - sundides ettevõtteid töötlema ja tootma kodumaal. Indoneesia töödeldud nikli eksport kasvas 2015. aasta 1 miljardilt dollarilt üle 30 miljardi dollari 2022. aastal.

Rahvusvahelise nikli uurimisrühma (International Nickel Study Group) andmetel kaevandas riik eelmise aasta jaanuarist novembrini 1,4 miljonit tonni niklit. See ületab suuruselt teist tootjat, Filipiine, märkimisväärselt. Nemad kaevandasid samal ajavahemikul 290 000 tonni. Lisaks ületavad Indoneesia viimased mahud kaks korda riigi 2018. aasta toodangu, mis oli 606 000 tonni.

Rahvusvahelise Energiaagentuuri andmetel moodustab Indoneesia eeldatavasti poole nikli ülemaailmse tootmise kasvust aastatel 2021-2025, kuna nõudlus elektriautode järele kasvab järsult. Iga sõiduk kasutab kuni 40 kg niklit.