Adidas katkestas möödunud aasta oktoobris sidemed Kanye Westiga, kuna viimane ta tegi internetis antisemiitilisi märkusi. Koostöö lõpetamine toimus vahetult enne jõulueelset müügiperioodi, mis sundis Adidast novembri alguses vähendama oma 2022. aasta kasumiprognoosi poole võrra 250 miljoni euroni.

Räppari ja moelooja Kanye Westiga koostöös tehtud Yeezy kaubamärgi laovarud võib ettevõtte sõnul täielikult maha kanda. See tooks kaasa sel aastal 700 miljoni euro suuruse kahjumi, teatas ettevõte neljapäeval. Ärikasum langeks sellest tulenevalt umbes 500 miljoni euro võrra, kukkudes konkurendi Nike'ga samale pulgale.

„Numbrid räägivad enda eest. Me ei tööta praegu nii, nagu peaksime,“ ütles tegevjuht Bjorn Gulden, kes tuli Adidasesse tööle 1. jaanuaril pärast konkurendi Puma juurest lahkumist, lubades muuta Adidas taas kasumlikuks.

Aasta pole siiski alanud ilusti. Adidas jäi omaenda möödunud aasta prognoosidest maha, kuna 2022. aasta valuutakursi muutuste tõttu kasvasid tulud ainult 1%.

Probleem oli teada varem

Adidas alandas oktoobris oma tulude kasvu prognoosi umbes 5% ja tegevuskasumi 4%-ni, arvestades nõrgemat nõudlust Hiinas ja lääne turgudel ning Venemaalt lahkumisega seotud ühekordseid kulusid. Siiski pole kõik kadunud, sest ettevõte vaatab läbi oma Yeezy-tooted ja otsib võimalusi kuidas neid teise kaubamärgi all maha müüa.